Je zaujímavé, že v rámci novej generácie modelu Ranger prichádza do Európy ako prvá práve vrcholná verzia Raptor. Štandardné varianty dorazia o niečo neskôr. Vývoj auta mala na starosti austrálska divízia Ford Performance. Okrem Raptoru budú samozrejme k dispozícii aj výbavy Wildtrack, Limited či XL.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Azda najväčšou zaujímavosťou na európskom trhu bude trojlitrový zážihový šesťvalec EcoBoost. Má dve turbodúchadlá, podľa výrobcu okamžitú odozvu na plyn a blok je vyrobený z veľmi odolnej liatiny s takzvaným červíkovitým grafitom. Systém proti oneskoreniu má udržiavať plniaci tlak za turbodúchadlami ešte tri sekundy po tom, ako vodič zloží nohu z pedálu akcelerátora. Motor bol navyše naprogramovaný s individuálnym profilom plniaceho tlaku pre každý prevod z 10-stupňového automatu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Dostupný bude aj naftový motor

Na výber budú štyri režimy aktívneho výfukového systému, od tichého, cez bežný, športový až po špeciálny Baja. Motor produkuje maximálny výkon 215 kW (292 koní) a 491 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 7,9 sekundy a maximálna rýchlsoť je obmedzená na 180 km/h. Ponuku rozšíri aj 2,0-litrový vznetový štvorvalec s dvojicou turbodúchadiel a 153 kW (205 koní) s 500 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Predná náprava má špeciálne adaptívne tlmiče FOX Live Valve, to isté nájdeme aj vzadu. Tie sú naplnené olejom s prímesou teflónu a Ford tvrdí, že toto riešenie zníži vnútorné trenie o približne 50 percent v porovnaní s klasickou olejovou náplňou. Na ochranu pred prudkým prepružením je tu Fox Bottom-Out Control, ktorý poskytuje maximálnu tlmiacu silu v posledných 25 % zdvihu tlmiča.

Pohotovostná hmotnosť takmer 2,5 tony (2454 kg) nie je málo, ale hovoríme tu o americkom pick-upe. Trocha zamrzí fakt, že hmotnosť brzdného prívesu je maximálne 2,5 tony. Ranger Raptor ponúka z hľadiska pohonu, brzdenia a trakcie na ceste 3 režimy (Normal, Sport, klzký povrch) a v teréne 4 režimy (pomalá jazda po skalách, piesok, jazda po bahne, špeciálny Baja pri jazde v teréne).

Okrem terénnych vlastností je Ranger Raptor aj autom do mesta, nestratí sa ani na asfalte. Maticové LED svetlá ponúknu aj funkciu vyrezávania v diaľkovom režime. Rozšírené blatníky zakrývajú 17-palcové disky, na palube je 12,4-palcová digitálna obrazovka pred vodičom a 12-palcová dotyková v strede. Na zábavu je tu infotainment Sync 4A alebo audiosystém B&O s 10 reproduktormi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

A slovenské ceny? Internetová stránka Fordu, respektíve pdf dokument hovorí, že za nový dieselový Raptor dáte 67 188 eur (s DPH). Benzínový šesťvalec vás vyjde minimálne na 71 388 eur, tiež s daňou. Pokiaľ ide o výbavu, takmer všetko máte v sérii. Priplatiť si môžete len za polepy, rám za kabínou, farbu či programovateľné nezávislé kúrenie.

Zdroj: Ford