Základná odporúčaná cena Chevroletu Corvette E-Ray pre Európu je 169 000 eur pre kupé a 176 900 eur v prípade otvorenej verzie Convertible. Rýchly pohľad na domáce americké stránky hovorí, že General Motors si od tamojších zákazníkov v základe vypýta „len“ 106 900 dolárov, v prepočte oveľa zaujímavejších 91 tisíc eur.

Problém však nie je len v cle, dani z pridanej hodnoty, prirážky za prepravu či marži oficiálneho importu do Európy či jednotlivých predajcov (napríklad český dovozca si pýta minimálne 208 614 eur). E-Ray je totiž v EÚ len v najvyššom základnom stupni výbavy 3LZ, zatiaľ čo zákazníci v Spojených štátoch majú k dispozícii lacnejšie modifikácie s označením 1LZ a 2LZ.

Filter zobral viac ako 20 koní

Druhou nevýhodou európskeho auta bola nutná inštalácia časticového filtra GPF, ktorý nám zobral nejaké kone, respektíve kilowatty. Kým atmosférický osemvalcový small-block LT2 s objemom 6,2 litra produkuje v USA 502 koní a 637 Nm a elektromotor pridáva 162 koní a 170 Nm, čo dáva dohromady systémových 664 koní (tak to aspoň tvrdí GM), u nás dostaneme mierne priškrtené čísla.

V8 má u nás 481 koní a 613 Nm a elektromotor 162 koní a 165 Nm. Kombinovane preto európski zákazníci dostanú 643 koní, teda o 21 koní menej.

Stealth mode ostáva, na stovke pomalšia

Podľa Chevroletu to prepracovanej a zľahka oslabenej Corvette stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 2,9 sekundy, zatiaľ čo americký model zdolá šprint z 0 na 60 míľ/h (97 km/h) o štyri desatiny sekundy rýchlejšie.

Ako sme už spomenuli, prvá hybridná Corvette má síce malú prídavnú trakčnú batériu s kapacitou len 1,9 kilowatthodiny, ale tá mu umožňuje napríklad ráno nenápadne opustiť dom či uličku bez toho, aby auto niekto zaregistroval. V režime Stealth Chevy zvládne pár kilometrov bez štartovania V8, ak nebudete príliš horlivo šliapať na plyn a s rýchlosťou sa udržíte pod hranicou 70 kilometrov za hodinu.

Keďže hovoríme o lepšej výbave, ako majú v USA, auto už v základe dostanete s karbón-keramickými brzdami značky Brembo, magneto-reologickými adaptívnymi tlmičmi, celoročnými pneumatikami Michelin Pilot Sport (vpredu 20 vzadu 21“), ktoré vám Chevrolet v rámci príplatkového paketu Performance vymení na lepivejšie letné obutie Michelin Pilot Sport 4S.

Bez príplatku je tiež head-up displej, naopak za lepšie audio od Bose so 14 reproduktormi musíte niečo prihodiť, podobne ako za „rýchle pruhy“ na karosérii, karbónové doplnky či z uhlíkových vlákien spekané disky kolies.