Najmenšie N-ko bolo nielen nafotené, ale aj natočené na najťažšom okruhu sveta, Nürburgringu. Opäť v kamufláži, no už bez čiernych plachiet a len v polepe. Ten, samozrejme, poslušne skrýva všetky detaily, no napriek tomu možno spozorovať agresívnejšie tvary predného nárazníka, či zadné krídlo. Auto by mal poháňať preplňovaný 1,6-litrový benzínový 4-valec s výkonom okolo 150 kW (204 k), pričom maximálny krútiaci moment by sa mal pohybovať na úrovni 265 Nm. Oproti klasickej i20, ktorej motor ponúka len 88 kW (120 k), by to bolo nemalé navýšenie. 

Manuál či automat?

To, aká prevodovka bude k dispozícii, vedia zatiaľ len v Hyundai. Očakáva sa, že v základe príde 6-stupňový manuál, no s nedávnym predstavením automatickej prevodovky DCT v novom Veloster N, by mohol byť v ponuke aj tento variant. Krútiaci moment bude pritom prenášať len na predné kolesá. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Test vo švédskom Laponsku

Okrem Nürburgringu zobral Hyundai svoj prototyp i20 N aj do zasneženého Švédska, kde ho testovali v podmienkach hlboko pod 0 °C. Automobilka tak chcela preveriť spoľahlivosť a výkonnosť auta aj počas extrémneho chladu. Spolu s prototypom i20 N zobral Hyundai do Švédska aj rally špeciál i20 WRC. Na testoch tak nechýbala ani hviezda WRC a továrenský jazdec Hyundaiu, Thierry Neuville, ktorý okrem rally auta usadol aj za volant najmenšieho N-ka. Auto si pritom veľmi pochvaľoval a vyzdvihol hlavne jeho ovládateľnosť. 

Hlavnými rivalmi modelu Hyundai i20 N bude Ford Fiesta ST a Volkswagen Polo GTI. Ak Hyundai príde s tak kvalitným autom, ako je i30 N a, samozrejme, nastaví správnu cenovku, môže ísť o veľký hit. 

Zdroj: motor1.com, tlačová správa