Od uvedenia sériového modelu Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé v týchto dňoch uplynuli štyri roky. Vlani prešli decentným faceliftom varianty s agregátom V6, v súčasnosti nemecká automobilka jemne upravuje osemvalcový liftback. Zmeny sa dotkli viacerých oblastí. Netýkali sa len kozmetiky, ale aj technickej stránky.

Navonok došlo k jedinej väčšej zmene, pôvodný predný nárazník nahradil mierne modifikovaný dielec zo špičkovej hybridnej verzie GT 63 S E Performance. Okrem toho sa rozšírila paleta farieb spadajúca pod divíziu Manufaktur. Aktuálne si tak záujemcovia môžu vybrať zo štyroch matných, piatich metalických a dvoch štandardných lakov karosérie.

Možnosti individualizácie rozširujú balíky čiernych či karbónových doplnkov, ako aj väčšia ponuka možností čalúnenia. Medzi nimi nechýba koža Nappa, ozdobné vzorové prešívanie či dvojfarebný volant. Mercedes sľubuje do budúcnosti uvedenie ďalších opcií.

Vylepšený adaptívny podvozok

Úpravám podrobili technici podvozok AMG Ride Control+ dodávaný v prípade osemvalcových modelov štandardne. Športové päťdverové vozidlo využíva tlmiče s kontinuálne nastaviteľnými ventilmi, ktoré vedia upraviť silu tlmenia na každom kolese v priebehu niekoľkých milisekúnd. Podľa výrobcu to zlepšilo komfort i jazdnú dynamiku.

Pod kapotou zostalo všetko po starom, motory sa nijako nemenia. Na výber sú dve naladenia štvorlitrového biturbo motora. Vo verzii GT 63 dosahuje osemvalec výkon 430 kW (585 k) a krútiaci moment 800 Nm, model GT 63 S disponuje parametrami 470 kW (639 k) a 900 Nm. Zachovaná zostala deväťstupňová prevodovka i štvorkolka. Na nemeckom trhu stojí slabšia verzia liftbacku 158 163 eur, za vyhotovenie S dajú tamojší zákazníci 175 180 eur.

Zdroj: Mercedes-Benz

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov