Nové Áčko malo premiéru už na jarnom autosalóne v Ženeve. Do predaja u nás sa dostane v priebehu septembra 2012. Hneď s novou generáciou vznetových motorov CDI, ktoré majú o 22 až 26% nižšiu spotrebu než rovnako veľkí predchodcovia (aj pod hranicou 4 litre nafty na sto km) no ponúkajú vyšší výkon.


Napríklad, najvýkonnejší diesel 2 143 cm3 pre A 220 CDI má 125 kW (170 k) a 350 Nm si predbežne vyžiada iba 4,3 litra nafty na 100 km (pri dvojspojkovom automate 7G-DCT). Nový základný diesel 1 461 cm3 radu OM 607 80 kW (109 k) a 260 Nm pre A 180 CDI spotrebuje priemerne dokonca len 3,8 litra na 100 km (s manuálnou prevodovkou).

Nové áčko má pod kapotou novú generáciu CDI motorov

Nové áčko má pod kapotou novú generáciu CDI motorov

Mercedes-Benz pri tomto agregáte vsadil na spoluprácu s Renaultom. Dôsledný downsizing pritom vytvoril malý ľahký motor s nízkym trením. Ako štvorvalec Common Rail s tlakom 1 600 bar má OM 607 okrem iného turbodúchadlo poháňané výfukovými plynmi a variabilnú geometriu turbíny. Jeho hmotnosť je zhruba o 30 kg nižšia oproti OM 651. Našiel univerzálne uplatnenie aj v ďalších autách s hviezdou, vrátane prémiovej triedy S. Práve OM 651 po prispôsobení pre priečnu montáž a ďalších úpravách nachádza využitie tiež pri najnovších výkonnejších variantoch triedy A.

Tieto agregáty sú úspornejšie voči predchodcom o 22 až 26%, no ponúkajú väčší výkon a už teraz splnia emisnú normu Euro VI (2015).

Tieto agregáty sú úspornejšie voči predchodcom o 22 až 26%, no ponúkajú väčší výkon a už teraz splnia emisnú normu Euro VI (2015).

Rovnako pozoruhodné parametre v porovnaní výkon a spotreba poskytujú i nové zážihové motory. Tak napríklad nový model A 200 115 kW (156 k) a 250 Nm má spotrebu len 5,5 litra/100 km. Podstatne úspornejší oproti predchodcovi je so spotrebou 6,1 litra i nový špičkový model s prevodovkou 7G-DCT  155 kW (211 k) a 350 Nm.


Úspornosť nastupujúcej triedy A podmieňujú nielen úplne nové motory a optimálne navrhnutá prevodovka ale aj výborná aerodynamika s hodnotou koeficientu cw 0,27 a rad ďalších vylepšení. Všetky motory novej triedy A sú sériovo vybavené, pre značku s hviezdou typickou, funkciou ECO štart –stop. Vďaka tomu je A 180 CDI  prvým modelom značky Mercedes-Benz, ktorý emituje iba 98 g CO2 na kilometer a model A 220 CDI spĺňa už teraz emisnú triedu Euro 6 (záväzná od roku 2015).