Do Európy dorazí v roku 2024

Továreň v Anhui bola v čase plánovania výroby závodom so správnou kapacitou a technológiou,“ uviedol koncern Volkswagen vo svojom vyhlásení. Automobilka dodala, že dovážať ďalšie modely z Ázie momentálne neplánuje. Cupra Tavascan je postavená na koncernovej platforme MEB, ktorú zdieľa s elektrickými VW ID. Plnohodnotný štart jej produkcie je už na spadnutie, pričom na európsky trh by mala doraziť v roku 2024. Poháňať ju budú dva elektromotory so systémovým výkonom 220 kW, teda necelých 300 koní. 

VW zároveň pracuje na svojom päťročnom finančnom pláne, v ktorom rozhodne, ktoré nové modely sa budú vyrábať v jednotlivých továrňach a koľko peňazí sa do týchto závodov investuje do roku 2025. Tieto rozhodnutia budú závisieť aj od spustenia softvérových platforiem pre pripravované elektromobily, ktoré koncern musel odložiť. 

Koľko vozidiel Volkswagen z Číny dovezie nateraz nie je jasné, no poradenská a auditorská spoločnosť PwC odhaduje, že automobilky by mali v Európe predať až okolo 800 tisíc áut importovaných práve z Číny.