Ak sa totiž pozrieme do nového cenníka, nájdete tam informáciu o tom, že základnú Arkanu môžete mať s 1,33-litrovým benzínovým štvorvalcom a mild-hybridnom prevedení vo výbave Evolution od 25 900 eur. Naproti tomu, to isté prevedenie s výkonom 103 kW (140 koní) má v decembrovom cenníku cenu 26 500 eur. Mohlo by sa teda zdať, že Arkana zlacnela. Má to ale háčik.

Na novinku akciovú cenu nedostanete

Hneď vedľa je akciová cena, ktorá nebola ponúknutá pod žiadnou podmienkou (obmedzoval ju iba počet skladových zásob) a tá je na úrovni 23 900 eur, teda o 2600 eur menej. Naproti tomu nový cenník má tiež lepšiu cenu, ale tá je pre túto základnú motorizáciu nižšia len o 600 eur a pritom potrebujete staré auto na protiúčet. Ak ho nemáte, platí samozrejme cena 25 900 eur, čo je o dve tisícky viac v porovnaní s autom pred modernizáciou. A takto by sme mohli pokračovať aj s ďalšími motorizáciami.

Trocha zamrzí, že hybrid bol vlani dostupný od prvej výbavy Equilibre a s akciovou cenou za 25 280 eur, dnes si ho však môžete objednať až od druhého stupňa výbavy (Techno) s cenou od 29 700 eur. Kto chcel hybrid a nepotreboval lepšiu výbavu, môže ľutovať, že nebral verziu pred modernizáciou.

Poďme ešte bleskovo pozrieť na výbavu. V základe máte vždy plne diódové svetlá, 17-palcové disky a hromadu asistenčných systémov. Rozdiel v sériovej výbave sme našli azda len v automatických diaľkových svetlách, tie máte dnes už v základe, minulý cenník hovorí o minimálne druhej línii výbavy. Tie sa mimochodom tiež zmenili, už nemáte R.S. Line či najvyšší E-Tech Engineered. Podobne ako v prípade menšieho Clia, začínate od stupňa Evolution, pokračuje Techno a najvyššie stojí Esprit Alpine. Mierne zdraželo i elektrické strešné okno, z 800 na 1000 eur. Zvyšok sa ale v zásade nemenil.

zdroj: Renault