„V skutočnosti nie je žiadny limit, môžeš dostať 400, 500, 600 koní z dvojlitra,“ hovorí Wicke. Problémom však je, že so sériovým motorom musia myslieť aj na životnosť a spoľahlivosť. K číslu 600 koní sa tak agregát určite nedostane.

„Máme možnosť zvýšiť výkon (na motore V8), ale zatiaľ nemáme presné čísla, ktoré chceme dosiahnuť. To bude cieľom na budúci rok,“ hovorí Janko Wicke, vedúci vývoja motorov Mercedes-AMG. Súčasný V8 s výkonom 375 kW (510 koní) a 700 Nm má najväčšiu výkonovú rezervu. Vyšší výkon majú priniesť hardvérové, ale aj softvérové úpravy.


Z hardvérových úprav je najpravdepodobnejšia zmena prepĺňania. „Máme jednoduché turbodúchadlá, toto môže byť oblasť vývoja v blízkej budúcnosti. Ak chcete dostať väčší výkon z 4,0 litrového objemu, musíte rozmýšľať nad inými turbodúchadlami, kompresormi, na tomto záleží,“ dodáva Wicke. V hre je aj elektrický kompresor. AMG však určite zostane najbližšie roky pri motore V8. No pre nižšie rady bude v ponuke aj naďalej štvorvalec.

2,0-litrový motor má vraj ešte väčší potenciál


2,0 litrový motor ponúka už dnes výborný výkon 280 kW (381 koní). Litrový výkon 140 kW je naozaj dychberúci. Podľa Wickeho má malý agregát ešte omnoho väčší potenciál. Vývoj údajne záleží na konkurencii. Pokiaľ tá ponúkne motory danej kategórie s vyšším výkonom, AMG pôjde ešte ďalej. „V skutočnosti nie je žiadny limit, môžeš dostať 400, 500, 600 koní z dvojlitra,“ hovorí Wicke. Problémom však je, že so sériovým motorom musia myslieť aj na životnosť a spoľahlivosť. K číslu 600 koní sa tak agregát určite nedostane.


Okrem štvor- a osemvalcov produkuje divízia AMG aj dvanásťvalce. Tie majú v ponuke zostať aj naďalej. Z pohľadu výkonu ich pritom inžinieri nepotrebujú, ale zákazníci si ich stále pýtajú. V dnešnej dobe sú totiž agregáty V12 niečo extra a vlastne vždy takými boli.


Zdroj: caradvice