Pre každého je začiatok rozmachu SUV v podvedomí zaradený k inému modelu, no 90 % opýtaných spomenie nemecké značky. U mňa je to príchod Mercedes-Benz ML a BMW X5. Po úspechu, keď si ich obzvlášť v strednej a východnej Európe zaškatuľkovali ako autá zlých podnikateľov a často mafiánov, má dnes na ne veľkú slabosť mnoho bežných ľudí. Ako sme uviedli z nedávneho prieskumu, pre SUV má slabosť stále viac žien. Mnoho z nich ich vôbec nepotrebuje, ale za ich volantom sa cítia menej zraniteľní alebo dokonca nadradení voči iným na cestách.

K tomu sa pridáva aj zvýšená spotreba. Jednoducho veľké a vysoké auto bude mať vyššie jazdné odpory, častejšie je alebo bolo skombinované s pohonom všetkých kolies (aj keď ho v niektorých prípadoch fakticky majiteľ nevyužil). Tým je jednoznačne spôsobená vyššia spotreba. A proti tej teraz začínajú bojovať niektoré politické strany.

Nemecká sociálnodemokratická strana, Strana zelených alebo ľavicové strany podľa Der Spiegel spájajú sily, aby podnikli kroky proti nadmernej produkcii SUV. Podľa členky ľavicových, Ingrid Remmers, totiž zákaz SUV môže v budúcnosti chrániť životné prostredie pred nadmernou tvorbou emisií. Navrhovaný plán vyžaduje použitie rôznych metód na znižovanie predaja SUV.

Ďalšou možnosťou sú daňové úľavy pre firemných klientov s nižšími flotilovými emisiami, keďže v Nemecku je až 80 % SUV registrovaných na firmu. Ďalej navrhujú dodatočné zdanenie pre SUV. Čo je však kritériom pre zaradenie do SUV? Budú to emisie CO2? Keď si kúpi zákazník malé SUV, bude to v poriadku, ale väčší sedan s objemnejším motorom s vysokými CO2 už nie, a pritom to nebude SUV? Ako chcú obmedzovať predaj SUV, ak by ho ľudia skutočne využívali na to, na čo bolo určené? Teda s kombíkom sa ku chate nedostanú, a tak potrebujú skutočne SUV? Myslím, že ak by bol zákon nastavený hocijako, určite by bol nespravodlivý pre určitú skupinu používateľov. Čo si o tom myslíte vy?

Zdroj: carbuzz