Prísnejšie hlukové limity neplatia od leta minulého roka len v Európe. Novelizácia prebehla tiež v Japonsku a práve preto GT-R dostalo v rámci ďalšej medzigeneračnej modernizácie aj prepracovaný výfukový systém.

V zadnej časti auta sa objavil nový tlmič výfuku, ktorý má väčší objem a podstatne zväčšenú slepú vetvu, ktorá ústi do novej anechoickej komory, lepšie pohlcujúcej nežiadúci hluk. Nissan tvrdí, že sa im podarilo splniť náročnejšie predpisy bez straty výkonu alebo navýšenia spätného odporu, pri súčasnom „zachovaní atraktívneho zvuku“.

Táto informácia by mohla byť nádejou, že sa GT-R vďaka tomu môže opäť vrátiť do Európy, ale v rámci tlačovej konferencie takáto informácia nezaznela, takže to zatiaľ berte bez záruky.

Tým však novinky u auta modelového roka 2024 nekončia. Nissan dostal prepracovanú aerodynamiku, pričom väčšími zmenami prešla najostrejšia verzia Nissmo. Tá bude odteraz dostupná aj ako Nismo Special Edition, ktorá má karbónovú prednú kapotu a z uhlíkového kompozitu sú tiež nárazníky či odvetrávanie predných blatníkov.

Spolu s novým zadným krídlom či zadnými karbónovými (horizontálne orientovanými) nástavcami, ktoré predlžujú zadné blatníky, sa konštruktérom podarilo zvýšiť celkový prítlak auta o 13 percent. V prípade civilnejšieho model T-Spec je to 10 percent.

Zaujímavé tiež je, že Nismo dostalo tiež nový predný samosvorný diferenciál, ktorý má zrýchliť auto na výjazdoch zo zákrut vďaka účinnejšiemu potlačeniu preklzu predného vnútorného kolesa.

A novinky čakajte aj v interiéri. Tou najväčšou sú kompletne karbónové sedadlá, ktoré síce vďaka svojmu štíhlemu dizajnu vyzerajú subtílne, podľa Nissanu ale majú až o 50 percent vyššiu tuhosť v priečnom smere v porovnaní s predchádzajúcimi sedačkami.

V kabíne tiež pribudli nápisy Nismo, nechýba čalúnenie kombinujúce alcantaru s kožou alebo červené kontrastné prešívanie.

Aby sme mali zoznam zmien kompletný, mali by sme dodať, že T-Spec má špecificky naladené odpruženie, sériovo karbón-keramické brzdy a pohonnú jednotku naladenú na štandardných 570 koní a 637 Nm. Nismo a Nismo Special Edition sú tiež poháňané 3,8-litrovým preplňovaným šesťvalcom VR38DETT, v tomto prípade má ale rovných 600 koní a 652 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Nissan