Až príliš veľa slepých náduchov

Audi S3 už na prvý pohľad pôsobí športovým a agresívnym dojmom. Ten umocňujú štyri koncovky výfuku a drobné zadné krídlo u oboch verzií. Čo podľa mňa kazí dojem z estetickej stránky auta, sú náduchy, ktoré klasicky nikam nevedú, skrátka je tam kus plastu. Bohužiaľ sa nenachádzajú len vpredu, ale už aj vzadu. Celkovo neviem úplne prísť na chuť dizajnu auta a predchádzajúca S3-ka je podľa mňa mnohonásobne krajšia. Je to však len môj subjektívny názor. V porovnaní s klasickou A3 sedí S-kový model o 15 mm nižšie a jazdí na 18-palcových zliatinových kolesách, pričom za príplatok je k dispozícii aj o číslo väčšie obutie. Doplnkovou výbavou sú tiež matrix LED svetlomety s 15 individuálnymi segmentmi či S Sport odpruženie, ktoré zvyšuje komfort pri normálnej jazde a zlepšuje agilitu auta pri rýchlejšej a športovej jazde. 

Audi S3 Sedan

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Obe novinky poháňa preplňovaný 2,0-litrový motor TFSI, ktorý ponúka výkon 228 kW, čo je 310 koní, a 400 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky S Tronic prenáša na všetky štyri kolesá. Ako Sportback, tak aj Sedan zvládnu šprint na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť sa vyšplhá na elektronicky obmedzenú hodnotu 250 km/h. 

Audi S3 Sportback

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

V interiéri ako prvé padnú do oka športové sedačky s poriadnými bočnými opierkami chrbta. Zaujímavosťou je, že čalúnenie sedačiek je do veľkej miery vyrobené z recyklovaných PET fliaš, pričom je doplnené pekným prešívaním. Pred vodičom sa vyníma aj pekný športový D-čkový volant potiahnutý perforovanou kožou s označením S na spodku. Za volantom sa nachádza 10,25-palcový digitálny prístrojový štít, pričom väčší, 12,3-palcový, Virtual Cockpit je za príplatok. Nové Audi S3 tiež disponuje aj vylepšeným infotainmentom MMI, ktorý sa ovláda prostredníctvom 10,1-palcovej dotykovej obrazovky, ktorá je mierne natočená smerom k vodičovi. Pod ňou sa zase nachádza tlačidlové ovládanie klimatizácie, čo veľmi chválim. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Predaj v Európe by sa mal začať už koncom tohto mesiaca, pričom prvé kusy by mali k zákazníkom prísť už v októbri 2020. V Nemecku bude verzia Sportback stáť 46 302 €, zatiaľ čo Sedan bude o niečo drahší a záujemcovia si budú musieť pripraviť 47 179 €

Zdroj, foto: audi.com