Začnime novou elektrickou verziou vlajkovej lode s označením eDrive50. Tento model dopĺňa doteraz predstavené batériové modely xDrive60 (544 koní, 745 Nm) a M70 xDrive (660 koní, 1100 Nm), a ako naznačuje jeho nomenklatúra, ide o najslabšie prevedenie, ktoré má zároveň poháňanú len jednu nápravu. Samozrejme tú zadnú.

Aj s jedným elektromotorom ponúkne „í-sedmička“ pomerne slušný výkon. BMW uvádza hodnotu 455 koní a maximálny krútiaci moment 650 newtonmetrov. S touto zostavou zvládne auto zrýchliť z miesta na stovku za 5,5 sekundy, zatiaľ čo jeho najvyššia rýchlosť bude elektronicky obmedzená na 205 kilometrov za hodinu.

Kapacitu akumulátora automobilka neuvádza, predpokladáme ale, že ide o štandardných 101,7 kilowatthodín, pretože oficiálne oznámený dojazd 575 až 611 kilometrov zhruba zodpovedá ostatným, podobne vybaveným variantom.

BMW zároveň sľubuje, že od leta 2023 sprístupní pre modely i7 a iX novú funkciu Multi-Contract Plug & Charge, ktorá má uľahčiť automatické overovanie elektromobilov na verejných nabíjačkách, takže nebudete potrebovať žiadne karty alebo aplikácie v mobile. Do auta si jednoducho uložíte elektronické kontrakty s dodávateľmi energií a nabíjanie bude od tej chvíle prebiehať automaticky, bez ďalších potvrdzovaní. Len dodávame, že sa to bude týkať všetkých BMW i7 vyrobených od júla 2022 a iX od marca 2023.

Nový diesel pre X5 a X6

Ak si chcete momentálne kúpiť SUV X5 alebo X6 s naftovým motorom, máte len jednu možnosť. Má označenie xDrive30d a ponúka trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 298 koní a krútiacim momentom 670 Nm. Tento pôst však čoskoro skončí.

BMW vracia do ponuky verziu xDrive40d, ktorá prešla mild-hybridizáciou so 48-voltovou architektúrou a niekoľkými ďalšími zlepšeniami. Konštruktéri použili v motore nové oceľové piesty, prepracovali odlučovanie oleja, pridali nové solenoidové vstrekovače schopné poslať v jednom spaľovacom cykle do valca až dvanásť samostatných vstrekov s maximálnym tlakom 2500 barov a štartér-generátor je samozrejme integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky ZF Steptronic Sport.

Výsledkom je 352 koní a maximálny krútiaci moment 720 newtonmetrov, takže majiteľ dostane o 12 koní vyšší výkon a plus 20 Nm v porovnaní s motorom pred modernizáciou. Samozrejmosťou je potom sériovo dodávaný pohon všetkých kolies xDrive, s ktorým X5 a X6 svorne zvládnu zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 5,5 sekundy.

Nový elektronický asistent

Noviniek pripravených v rámci rozsiahlej aktualizácie modelov je samozrejme oveľa viac, vymenovať všetky na tomto mieste by zabralo hromadu riadkov a odstavcov, takže si poďme vypichnúť aspoň tie najdôležitejšie. BMW rozširuje výbavy v modeloch s operačným systémom 8.5 o techniku nazvanú Intelligent Personal Assistant. Digitálny „spoločník“ bude schopný navrhovať zmenu jazdných režimov, zvládne meniť nastavenie sedadiel prostredníctvom bežne vyslovených príkazov, proaktívne vodičovi vysvetlí zatiaľ nepoužívané funkcie a poradí vám, ako čo najprirodzenejšie hlasovo ovládať napríklad klimatizáciu či rádio.

M Sport Pro

Od júla 2023 BMW rozšíri ponuku o športový balíček M Sport Pro pre modely X1 a iX1, ktorý bude nadstavbou klasického M paketu. Zahŕňa zadný spojler, obloženie Shadowline, lepšie brzdy M, ktorý spoznáte podľa červených alebo modrých strmeňov a trochu farby dostanú aj „eM“ bezpečnostné pásy.

Pre tieto dva uvedené modely a tiež pre BMW 2 Acive Tourer začne automobilka ponúkať perforované čalúnenie z koženky s názvom Veganza, pre ktoré sa z ideologických dôvodov vžilo pomenovanie „vegánska koža“. Okrem troch rôznych farieb bude dostupná aj v čiernej s modrým kontrastným prešívaním.

A aby sme to mali konpletné, dodávame, že trojka sedan, dvojka kupé a tiež BMW M2 sú odteraz dostupné s dvomi novými lakmi, konkrétne metalízou Frozen Pure Grey a modrou Frozen Portimao.

zdroj: BMW