Za túto čiastku dostanete preplňovaný dvojliter s mild-hybridnou technikou, systémový výkon 208 koní, schopnosť zrýchliť z miesta na stovku za 7,5 sekundy, maximálku 230 km/h a priemernú spotrebu pohybujúcu sa v závislosti na výbave a obutí od 5,8 do 6,4 litra na 100 kilometrov.

V základnej výbave dostanete napríklad adaptívne diódové svetlá, alarm, ambientné osvetlenie, len jednoduchý biely lak, 18-palcové hliníkové disky, koženkové čalúnenie, parkovacieho asistenta, vyhrievanie predných sedadiel, indukčné nabíjanie telefónu, digitálne rádio, operačný systém BMW 8.5, volič jazdných režimov a pár ďalších vecí.

Ak budete mať chuť zmeniť svoje auto aj vizuálne, za prevedenie s M Paketom dáte 62 994 eur, pričom v základe máte devätnástky, iné nárazníky, čierne prahy, balíček tmavších doplnkov s názvom Shadowline, nechýba ostrejšie naladený podvozok M Sport, lepšie brzdy so 4-piestikovými strmeňmi vpredu a väčším priemerom kotúčov na oboch nápravách, ale tiež tmavý strop v interiéri či špecifický, kožou čalúnený volant.

Množstvo jednotlivých prvkov výbavy je potom sústredených do ďalších samostatných paketov. Jeden z nich, s názvom Innovation, stojí 2171 eur a pridáva head-up displej s rozšírenou realitou, ovládanie gestami, interiérovú kameru (slúži okrem iného na diaľkovú kontrolu, robí automatický záznam pri aktivácii alarmu...) či parkovací asistent Plus.

Paket Travel stojí 1809 eur a päťku vylepší o elektrické ovládanie kufra, USB konektory a držiaky na zadnej strane operadiel predných sedadiel, bezkľúčový prístup a štartovanie s digitálnymi kľúčmi. Balíček Comfort vyjde na 2842 eur a máte v ňom 4-zónovú automatickú klimatizáciu, ventilované a elektricky ovládané predné sedadlá s pamäťou a vyhrievanie vpredu aj vzadu.

Ak budete chcieť ešte o chlp lepšie jazdné vlastnosti, za 2274 eur je k dispozícii M Sport Pro, ktorý znižuje podvozok o 8 mm a pridáva ešte tuhšie tlmiče, pružiny i stabilizátory. Zahŕňa tiež bezpečnostné pásy s typickou trikolórou, kompletný Shadowline, červené brzdové strmene s už spomínanými lepšími brzdami M Sport, osvetlené obličky, hi-fi Harman Kardon alebo zadný spojler na veku kufra.

Mnoho položiek potom máte možnosť objednať si aj samostatne. Napríklad bedrová opierka stojí 279 eur, vyhrievaný volant 310 eur, zadný spojler 310 eur, audio Harman Kardon 496 eur, podsvietené obličky 527 eur, tónované zadné okná 548 eur, zadné slnečné roletky 620 eur, ťažné zariadenie 1240 eur, ešte lepší zvukový systém Bowers & Wilkins 1292 eur, strešné okno 1685 eur, karbónový exteriérový paket 1964 eur.

Ak budete chcieť všetko vyššie spomínané, za rovnaké ceny, akurát ale v nafte, pripravte si za BMW 520d 61 160 eur. Tento model má 197 koní, stovku zvládne ešte o niečo rýchlejšie ako benzín, konkrétne za 7,3 sekundy a automobilka sľubuje 233 km/h a priemernú spotrebu 5,1 až 5,6 l na 100 kilometrov.

To isté si potom objednáte tiež so štvorkolkou xDrive, ale počítajte potom s cenou 63 810 eur (teda + 2650 eur), rovnakým zrýchlením z miesta na 100 km/h za 7,3 sekundy a tiež o niečo horšou najvyššou rýchlosťou (228 km/h) i spotrebou od 5,5 do 6,0 litra nafty na 100 kilometrov.

Verzie i5 ako z iného sveta

Elektrické verzie päťky sú výrazne drahšie. BMW i5 eDrive40 vyjde na 71 360 eur, ale dostanete 340 koní, zrýchlenie na stovku za rovných šesť sekúnd a batériu s využiteľnou kapacitou 81,2 kWh, ktorú môžete nabíjať maximálnym výkonom 205 kW a mala by stačiť na dojazd 499 až 579 kilometrov. Ten istý model vo verzii M Sport potom stojí 74 564 eur.

Vrcholné prevedenie i5 M60 xDrive s dvomi motormi má 601 koní a pochopiteľne stojí viac. Presnejšie povedané o dosť viac. Základ s rovnakou baterkou, dojazdom 457 až 515 km a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy stojí 100 310 eur.

A samozrejme máte stále príležitosť utratiť oveľa viac. Lepšie laky stoja od 1158 do 3928 eur, za iné disky dáte 620 až 2429 eur, kožené čalúnenie vychádza na 2274 eur, výkonnejšia 22-kW integrovaná nabíjačka 1240 eur a vylepšený adaptívny podvozok M Professional s aktívnym ovládaním tlmičov 4238 eur (natáčanie zadných kolies a o 4 mm nižší podvozok máte v cene, pre eDrive40 stojí 2522 eur).

zdroj: BMW