Čisto benzínové a plug-in hybridné verzie modelu Cayenne ďalej zostávajú na trhu potom, ako Porsche prehodnotilo svoju stratégiu a uznalo, že na vyraďovanie áut so spaľovacím motorom je kvôli obmedzenému záujmu o elektromobily priskoro. To ale neznamená, že na trh nevypustí žiadne nové elektromobily.
Keďže pripravovaná vlajková loď – veľké SUV s interným označením K1 – prepriahne z batériového pohonu na klasické agregáty, elektrickým vrcholom sa stane Cayenne Electric.
Fyzické tlačidlá ostávajú
Porsche aktuálne odhalilo jeho kabínu a hovorí o nej ako o „interiéri budúcnosti“. Tým chce samozrejme povedať, že to, čo máte pred sebou, sa postupne objaví aj v ďalších pripravovaných modeloch.
Ústredným detailom je Flow Displej, zaoblená stredová dotyková obrazovka typu OLED. Ak sa obávate, že celý koncept prechádza na virtuálne tlačidlá, tak nie je dôvod. Dizajnéri v spodnej časti konzoly ponechali fyzické ovládače vyhradené pre základné funkcie, ako je nastavovanie teploty, rýchlosti ventilátorov ventilácie či hlasitosti audiosystému. A to isté potom platí pre multifunkčný volant.
Až 87-palcový head-up!
Napriek týmto detailom sa však ani náhodou nedá hovoriť o „tradičnom interiéri Porsche“. Na analógové prístroje zabudnite. Namiesto nich je tu 14,25-palcový digitálny panel a dve príplatkové položky – 14,9-palcová obrazovka pred spolujazdcom a head-up s virtuálnym až 87-palcovým obrazom s rozšírenou realitou.
Vo výbave auta nájdete tiež digitálny kľúč, ktorý budete môcť zdieľať s ďalšími siedmymi užívateľmi, hlasového asistenta poháňaného umelou inteligenciou a zaujímavá je tiež možnosť vybrať si z 13 farebných kombinácií interiéru doplneného 4 paketmi, rozšíreným ambientným osvetlením či novými materiálmi. Na prírodnú kožu automobilka zatiaľ ale nezanevrela a ako odkaz na minulosť vám ponúkne i látku s pepitovým vzorom.
Väčšiu presklenú strechu Porsche ešte nemalo
Na objednávku bude tiež historicky najväčšia sklenená strecha, ktorú kedy Porsche namontovalo na sériový automobil, aj s odsúvateľnou prednou časťou. Vyhrievané sedadlá a volant doplní vyhrievanie kontaktných plôch na lakťových opierkach či vo výplniach dverí.
Majiteľov by mohlo potešiť štandardne dodávané elektrické ovládanie zadných sedadiel, aj keď v tomto prípade bude rozumné počkať na konkrétnu špecifikáciu pre slovenský trh. A ak budete mať pocit, že je zoznam príplatkových položiek stále krátky, k dispozícii bude samozrejme tiež program Sonderwunsch.
Pod karosériou sa bude ukrývať nová platforma PPE s 800-voltovou architektúrou a 400-kilowattovým nabíjaním, s ktorým bude spolupracovať trakčná batéria s kapacitou 113 kilowatthodín. V spojení s adaptívnym podvozkom Porsche Active Ride Suspension nový Cayenne Electric ponúkne možnosť ťahať príves s hmotnosťou 3,5 tony, dojazd by mal byť na úrovni 595 kilometrov a čakajte výkony prekonávajúce hranicu 1000 koní.
zdroj: Porsche