Jeep Cherokee je späť a konečne o ňom vieme prakticky všetko, čo by vás mohlo zaujímať, tak sa na to poďme pozrieť. Nová generácia je postavená na najväčšej modulárnej koncernovej platforme STLA Large, ktorá je hlavným dôvodom, prečo novinka narástla vo všetkých smeroch.

Cherokee má dĺžku 4778 mm, šírku (s vonkajšími spätnými zrkadlami) 2123 mm, výšku 1714 mm a rázvor 2870 milimetrov. V porovnaní s predchodcom je dlhší o 119 mm, širší o 25 mm, vyšší o 51 mm a medzi nápravami bol predĺžený dokonca až o 163 milimetrov.

Výrazne praktickejší

V súvislosti s vyššie uvedenými číslami trochu prekvapuje, že priestor pre nohy v druhom rade dizajnéri zmenšili z 1023 na 977 mm, ale prvé skúsenosti recenzentov naznačujú, že vzadu nemá problém so sedením ani 195 centimetrov vysoký spolucestujúci.

Kam zmizli tie centimetre? V prospech batožinového priestoru, ktorý narástol až o 30 percent. Za druhým radom sedadiel dostanete 952 litrov a po ich sklopení 1934 litrov. Predchodca dokázal ponúknuť maximálnych 1549 litrov.

Vnútri trochu ako Land Rover

Na detaily o výbave európskej verzie si budete musieť ešte chvíľu počkať, Jeep ale prezentuje nový Cherokee ako luxusný automobil. Aj vďaka tomu bude dostupný s vyhrievanými prednými a zadnými sedadlami a ventiláciou pre cestujúcich vpredu. Nechýba digitálne vnútorné spätné zrkadlo, dvojvrstvové strešné okno, audio Alpine či elektricky ovládané veko batožinového priestoru s možnosťou otvárať ho nakopnutím priestoru pod nárazníkom.

Vodič má k dispozícii trochu zbytočne hranatý volant, za ktorým je 10,25-palcový digitálny prístrojový panel. Uprostred palubnej dosky ho dopĺňa 12,3-palcová dotyková obrazovka infotainmentu Uconnect 5 s bezdrôtovým pripojením Android Auto a Apple CarPlay.

Štvorvalec a dva elektromotory

Základom samonabíjacej hybridnej pohonnej jednotky je benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý produkuje 180 koní pri 5500 otáčkach za minútu a 300 newtonmetrov dostupných od 2000 do 3500 ot/min.

Celohliníkový agregát má kompresný pomer 11,3:1, pracuje s oneskoreným zatváraním nasávacích ventilov, teda v Millerovom cykle a využíva okrem priameho vstrekovania tiež medzichladič s výmenníkom voda-vzduch. Prekvapivo vysoký je tlak turbodúchadla, až 38 PSI, v prepočte 2,6 baru. Kvôli úspore paliva, respektíve zvýšeniu prevádzkovej efektivity sú čerpadlá chladiaceho systému a prídavnej batérie i kompresora klimatizácie poháňané elektricky.

Spaľovacia jednotka je spojená s elektrifikovanou prevodovkou, ktorá obsahuje dva motor-generátory a planétové ústrojenstvo. Cherokee nepotrebuje klasický štartér, pretože o „nakopnutie“ spaľovacej jednotky sa stará jeden z dvoch spomínaných elektromotorov.

Druhý elektromotor prenáša svoj výkon prostredníctvom prevodovky na všetky štyri kolesá, ale len v prípade, že prídavná trakčná lítiovo-iónová batéria s kapacitou 1,03 kilowatthodiny má dostatok energie a nároky vodiča na akceleráciu či výkon nie sú vysoké.

Pozoruhodná spotreba

Ak auto potrebuje viac výkonu, je vybitá batéria či platia obe alternatívy, pripojí sa spaľovací motor, ktorý časť výkonu prenesie na prvý elektromotor, aby dobíjal akumulátor a zvyšok ide na kolesá. Druhá elektrická jednotka môže štvorvalec doplniť, pričom si zoberie energiu z baterky alebo priamo motor-generátora. Tento elektromotor sa zároveň stará o rekuperáciu pri spomaľovaní či plachtení a zároveň nahradzuje klasickú spiatočku.

Aby sme nezabudli, celá zostava vodičovi ponúkne systémových 214 koní a maximálny kombinovaný krútiaci moment 312 Nm. A spotreba? Ako sme už naznačili, Cherokee má systém 4x4, ale kvôli efektivite sa pohon zadnej nápravy odpojuje. Vďaka tomu výrobca uvádza priemer 6,4 litra benzínu na 100 kilometrov podľa obvykle prísnej metodiky EPA a v meste dokonca len 5,6 l/100 km!

Zaujímavé čísla potom trochu kazí nárast pohotovostnej hmotnosti z 1758 na 1948 kg a auto neohromí ani ťažnou silou, keďže môže ťahať prívesy s hmotnosťou maximálne 3500 libier, v prepočte 1588 kg.

Ak budete chcieť vyraziť do terénu, mohlo by vás zaujímať, že auto má predný nájazdový uhol 19,6 stupňa, prechodový 29,4 stupňa za zadný 18,8 stupňa. K tomu máte k dispozícii svetlú výšku 203 milimetrov. Ak máte pocit, že je to málo, počkajte si na špecializované verzie, napríklad Cherokee Trailhawk.

Európske ceny zatiaľ nemáme k dispozícii, ale hybridný Jeep Cherokee sa bude na domácom trhu predávať za ceny od 36 995 do 45 995 dolárov, celkovo v štyroch výbavách. To je v prepočte približne 31 900 až 39 600 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Jeep