Dopyt po elektromobiloch existuje a pomaly stúpa, to ale neznamená, že je dostatočný na to, aby automobilky a jej zamestnancov uživil. Navyše v situácii, pri ktorej sú ceny batériových áut dotované z predaja bežných vozidiel s klasickými spaľovacími motormi (a v mnohých štátoch i verejnými subvenciami z vreciek všetkých motoristov).

Výrobcovia už vedia, čo by ich čakalo, ak by vážne išli podľa pôvodných prehnane ambicióznych plánov a skutočne stiahli z trhu všetky modely poháňané tradičnými benzínovými či naftovými agregátmi. Neprežili by to a konečne to dávajú vedieť nahlas aj Európskej komisii v otvorenom liste. Pozde, ale predsa.

O tri roky mal byť koniec tradičnej techniky

Medzi poslednými automobilkami sa pripája aj Opel. Ten ešte nedávno tvrdil, že zruší všetky modely poháňané spaľovacími motormi od roku 2028. O sedem rokov skôr, ako to chcela oficiálne urobiť Európska únia! Teraz nemecká dcéra Stellantisu cúva.

Priznáva, že dopyt po elektromobiloch je slabší, ako čakali. Spaľovacie modely preto zostanú v ponuke aj po tomto dátume. Namiesto čisto batériovej budúcnosti, ktorá mala začať o tri roky, sa automobilka vracia k multi-energetickej stratégii, takže každý model ponúkne ako elektromobil, ale aj s klasickým motorom, respektíve ako hybrid.

Kvôli tejto politike Stellantis bojuje s poklesom zisku

Firma svoje rozhodnutie vysvetľuje správaním zákazníkov. Ak bude dopyt po spaľovacích motoroch pretrvávať, Opel ich ponechá v ponuke.

Konkrétny rok 2028, keď mal skončiť predaj tradične poháňaných áut, opakovane zdôrazňoval šéf automobilky Florian Huettl (na úvodnej fotke s elektrickou Fronterou). Materský koncern Stellantis však v poslednom období zápasí s poklesom ziskov a zmenil aj vrcholové vedenie. Na neurčito boli odložené dokonca aj plány na veľkú fabriku na výrobu batériových článkov v Kaiserslauterne.