Nie je to prvé víťazstvo v tejto ankete pre automobilku Opel. Insignia nadviazala na úspech malého SUV Mokka, ktoré zvíťazilo dvakrát. S Insigniou tak ide o hattrick.

Pre preberaní ceny Christina Herzog, marketingová riaditeľka Opel Nemecko, prezradila, že zisk tohto titulu potvrdzuje, že čitatelia a zákazníci považujú Insigniu za bezpečnú predovšetkým s pohonom všetkých kolies.

Či už ide o Grand Sport, alebo Sports Tourer, prípadne Country Tourer, z celej rodiny Insignia predali už viac než milión vozidiel. Okrem najvýkonnejšieho motora 2.0 CDTI Biturbo s 154 kW (210 k) je Insignia s pohonom 4x4 v ponuke aj so slabším motorom 2.0 CDTI a 125 kW (170 k). Silnejší motor je len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, slabší so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Verzia GSI spolieha s motorom 2.0 CDTI Biturbo na pohon 4x4.

Pohon všetkých kolies Insignie 4x4 ponúka mimoriadnu trakciu aj vďaka funkcii vektorovania krútiaceho momentu (torque vectoring). Bežný diferenciál na zadnej náprave nahradzujú 2 elektronicky ovládané lamelové spojky, ktoré aktívne rozdeľujú krútiaci moment na zadné kolesá podľa aktuálnej situácie na ceste.

Vzadu sú miesto bežného diferenciálu 2 elektronicky ovládané lamelové spojky.

Samotná anketa Auto roka s pohonom 4x4 je organizovaná skupinou Auto Bild pre 10 rôznych kategórii vozidiel (terénne a SUV do 30 tisíc eur, od 30 do 50 tisíc eur, nad 50 tisíc eur, crossovery, hybridné a elektro autá s 4x4, pikc-up, bežné autá s 4x4 do 40 tisíc eur, nad 40 tisíc eur, športové 4x4 a kupé a kabrio, vany a busy s 4x4). Odborníci vyberú modely, za ktoré hlasujú zákazníci. O víťazoch tak rozhodujú len čitatelia.