Hovoria o tom čoraz hlasnejšie politici, uvedomujú si to aj európske automobilky a na poplach bijú i experti. Zastaviť čínske autá v Európe môže byť s blížiacim sa koncom klasických spaľovacích motorov čoraz ťažšie. Nástup čínskej konkurencie na trh a zvyšujúci sa záujem o tieto elektrické vozidlá sú sprevádzané obvineniami z toho, že Čína exportuje dotované elektrické autá na európsky trh za cenových podmienok, voči ktorým nie sú veľkí európski hráči konkurencieschopní. Brusel medzičasom ohlásil, že sa rozhodol v tejto súvislosti čínske automobilky aj aktívne vyšetrovať.

Organizácia Transport & Environment celú situáciu nevidí dlhodobo až tak čierno. Očakáva, že už v roku 2025 sa dočkáme lacného elektrického auta (alebo aspoň cenovo dostupnejšieho) s cenovkou od 25 tisíc eur a dojazdom medzi 250 a 300 kilometrami. „Malý elektromobil za 25 000 eur zmení hru, čo sa týka prijatia elektrických áut,“ skonštatovala Julia Poliscanova, zástupkyňa Transport & Environment v stanovisku, ktoré prevzal denník Pravda.

Cena áut sa môže vyvíjať rôzne

Čo sa týka budúcich cien elektromobilov, veľa otázok je ešte otvorených a cenami áut môže zamávať tak ekonomická situácia vrátane inflácie, ako aj (ne)dostupnosť surovín a vzácnych kovov. Bez nich sa výroba elektrického auta a batérie nemôžu uskutočniť.

Lobistická organizácia T&E chce spolu s presadzovaním elektromobilov ísť aj cestou ďalších reštrikcií a obmedzení "šitých na mieru" pre veľké SUV autá. Jej experti sa spoliehajú na to, že lacnejšie elektroautá budú silným lákadlom pre ľudí, aby masovejšie presadali do áut s elektrickým pohonom. Obmedzenia pre kategóriu SUV majú rozhodnutie motoristov a odklon od spaľovacích motorov ešte viac podporiť.

Zdroj: Pravda.sk