Na začiatku to bol homologačný špeciál. Malo to byť veľmi ľahké a rýchle športové auto. Tak naňho spomínajú priamo v automobilke. Pôvodný plán bol postaviť 500 exemplárov s cieľom dostať Carreru RS 2.7 do skupiny Group 4 Special GT.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Do mesiaca vypredaný

Predstavenie tohto modelu prebehlo na parížskom autosalóne 5. októbra 1972 a do konca novembra už bolo všetkých 500 áut predaných. Po tomto úspechu sa v Porsche rozhodli navýšiť produkciu a celkovo nakoniec postavili 1580 kusov.

Zákazníci mali možnosť vybrať si jednu z dvoch dostupných výbav, Sport a Touring. V prípade tej prvej konštruktéri kvôli zníženiu hmotnosti obetovali koberčeky a namiesto nich použili len gumové rohože, zadné sedadlá, ale chýbala tiež časť izolácie, odkladacie schránky, hodiny, druhá batéria, lakťové opierky vo výplniach dverí a dokonca slnečná clona pre spolujazdca či rezervné koleso.

Že auto išlo do extrému, dokladala aj nálepka namiesto loga a vodič mal k dispozícii športovú sedačku značky Recaro. Celková hmotnosť v porovnaní s verziou Touring vďaka tomu klesla z 1075 na výsledných 975 kg. Dnes niečo nepredstaviteľné.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Prvé nemecké auto so stovkou pod 6 sekúnd

Plochý šesťvalec so zdvihovým objemom 2,7 litra produkoval 155 kW (210 koní) pri 6300 otáčkach za minútu a 255 Nm pri 5100 ot./min. Verzia Sport s ním zrýchlila na 100 km/h za 5,8 sekundy. Tým sa stala prvým sériovým nemeckým autom, ktoré pokorilo hranicu 6 sekúnd. Maximálna rýchlosť sa zastavila na 245 km/h. Na auto zo začiatku 70. rokov fantastické hodnoty, ktoré sme si u nás dosť dobre nedokázali ani predstaviť.

Kvôli snahe obmedziť zdvíhanie prednej časti pri vysokých rýchlostiach a zároveň zámeru zvýšiť trakciu poháňanej nápravy v Porsche použili predný a prvýkrát i zadný spojler, takzvaný „ducktail“, teda kačací chvost. Práve ten bol testovaný v aerodynamickom tuneli a počas skúšok technici postupne zvyšovali uhol krídla po milimetroch až do bodu, keď prítlak začal zvyšovať odpor vzduchu.

Automobilka prvýkrát použili tiež rôzne veľkosti predných a zadných kolies. Vpredu boli gumy s rozmerom 185/70 R15 a vzadu pneumatiky 215/60 R15. Kvôli tým zadným museli dizajnéri rozšíriť blatníky o 42 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na bokoch sa objavil nápis Carrera, v preklade zo španielčiny „preteky“. Pamätníci spomínajú, že firma jednoducho chcela v tej dobe priradiť meno slávnych pretekov Carrera Panamericana nejakému sériovému modelu na počesť víťazstva. Ktosi navrhol boky a ono sa to ujalo.

Dnes netreba pripomínať, že tieto vozidlá sú extrémne vzácne a nájsť nejaký kus na predaj, nie je také jednoduché. Ich hodnota navyše preskočila hranicu pol milióna eur a majitelia ich často radšej nechávajú stáť v klimatizovaných halách, ako by s nimi jazdili na zrazy. Stretnúť tento konkrétny model nie je síce nemožné, ale skôr ho uvidíte v súkromnej zbierke ako v jeho prirodzenom prostredí, teda na okruhu či bežnej ceste.

Zdroj: Porsche