Výkonné benzínové hatchbacky sa v Európe vždy tešili veľkej obľube. A aj keď ich celkové predaje nikdy nerobili veľké čísla, ich prítomnosť v ponuke zvyšovala imidž celého modelového radu. Inak to nebolo ani v prípade Renaultu Megane, jeho športové verzie R.S. ladené legendárnou divíziou Renault Sport totiž vždy patrili k tomu lepšiemu na trhu. Teraz prichádza ich posledná evolúcia a opäť v dvoch verziách – okrem štandardnej verzie R.S. aj ako ultimatívnejší R.S. Trophy.

Základný cenník verzií R.S. v podstate obsahuje len dve položky.

Vždy 300 koní, dvojspojka, aj 4Control

Megane R.S. sa spolieha na podvozok Sport a benzínový štvorvalec motor 1.8 16V Turbo s priamym vstrekovaním a výkonom 220 kW (300 k) z verzie Trophy (používa ho aj Alpine A110). Krútiaci moment sa zvýšil na 420 Nm (+30 Nm), čo sa prejavuje v lepšej akcelerácií aj pri vysokých otáčkach. Novinkou je nový výfuk s mechanickou klapkou, vďaka ktorej je možné regulovať intenzitu zvukového prejavu. Nechýbajú tu ani ďalšie poznávacie znaky R.S. - podvozok 4Control, či R.S. Monitor (voliteľný) zobrazujúci rôzne parametre vozidla v reálnom čase (zrýchlenie, brzdenie, uhol natočenia volantu, fungovanie systému 4Control, teplotu, tlak a pod.).

Pohľad do cenníka originálneho príslušenstva pre verzie R.S.. Nechýba tu ani strešný box.

Pre náročnejších je tu verzia R.S. Trophy s aktívnym podvozkom Cup. V porovnaní s podvozkom Sport Nového Megane R.S. sa podvozok Cup vyznačuje mechanickým samosvorným diferenciálom Torsen a tlmičmi s pružinami, ktorých tuhosť bola zvýšená o 25 % respektíve 30 % a používa o 10 % tuhšie stabilizátory v porovnaní s klasickým Megane R.S. Verzia Trophy si zachováva predné dvojdielne plávajúce brzdové kotúče so stredovou časťou z hliníka. Sú ľahšie o 1,8 kg, ale zároveň účinnejšie vďaka lepšiemu odvádzaniu tepla pri intenzívnom používaní, čím sa optimalizuje ich výdrž. Ďalej tu sú červené strmene Brembo®, ktoré vizuálne odlišujú túto verziu, rovnako ako nápis TROPHY na F1 lište v prednom nárazníku a špecifické 19-palcové disky Jerez (štandard) a Fuji Light (voliteľné). Tie sú ľahšie o 2 kg a štandardne obúvajú pneumatky Bridgestone Potenza S007, špeciálne vyvinuté pre Renault Sport.

Technické údaje - Renault Megane R.S.