Ak presne netušíte, čo BMW Individual znamená, možno stojí za to pozrieť sa, čo mníchovská značka postavila pri príležitosti 25. výročia tohto programu. Automobilka pred piatimi rokmi predstavila unikátnu sedmičku (G11), ktorá vznikla v spolupráci s fínskou lodenicou Nautor’s Swan.

Zatiaľ čo dnes je takzvaná personalizácia pomerne rozšírená aj u bežných značiek, začiatkom 90. rokov tomu tak nebolo. Individualizáciu a zákazkové projekty ponúkala len hŕstka automobiliek, ktorým dominovali značky Rolls-Royce či Bentley. BMW do tohto segmentu vstúpilo v roku 1992 s prepracovanou sedmičkou (E32) v úprave od Karl Lagerfelda, ktorá bola, respektíve stále je charakteristická svojim dvojfarebným lakovaním.

Týmto to začalo, BMW 7 by Karl Lagerfeld z roku 1992.

Sedmička bol len začiatok

Samozrejme úpravy sa neobmedzili len na vlajkovú loď. Projekt Individual postupne doplnil nielen cenník modelu E32, ale čoskoro bol dostupný aj pre menšiu päťku (E34) a pochopiteľne tiež pre najmenší rad 3 s typovým označením E30.

BMW vyrobilo samostatné katalógy a do štandardných cenníkov pridalo len položku o možnosti objednať si individuálnu exteriérovú farbu. Dalšie detaily ste dostali na vyžiadanie. Kto chcel originalitu, ozval sa v predajni pri konfigurácii auta. A čo všetko bolo k dispozícii?

Okrem už spomínaného laku ste mali na výber aj rôzne farebné kombinácie materiálov i interiéru, či už išlo o čalúnenie alebo koberce, ďalej originálne interiérové lišty či neobvyklé intarzie z pravého dreva. Tým to ale nekončilo. Pod takzvaným Sonderwünsch, teda špeciálnou požiadavkou, ste našli napríklad čierny strop, rôzne farby palubnej dosky, jej prešívaním, príplatkové audio či dokonca zadnú kameru. Ak to neobmedzovalo bezpečnosť, vám BMW vám vyšlo v ústrety prakticky vo všetkom.

Aktuálne si v rámci programu BMW Individual môžete objednať zvláštne úpravy prakticky všetkých modelov, vrátane tých najmenších. K dispozícii síce máte množstvo rôznych farebných kombinácii, aj keď si dnes napríklad dvojfarebný interiér vyberie len málokto. Po 30 rokoch je klientela BMW taktiež odlišná, ako bola na začiatku 90. rokov.

Zdroj: bmwblog