O takzvanej „miliónovej päťke“ generácie E39 ste už možno čítali. V nemeckej redakcii Auto Bildu sa totiž objavila pred pár rokmi verzia 525 TDS, ktorú kúpili ešte pred nájazdom tejto magickej cifry a tú už prekonali v redakcii. Následne ju rozobrali do poslednej skrutky a skúmali opotrebenie.

Zo spaľováku do elektra

Tento príbeh je trocha kratší a menej dojímavý. Na facebookovej stránke BMW sa objavilo video, kde majiteľ so svojou päťkou, konkrétne 523i z roku 1996, najazdil 999 999 km, následne z nej presedlal do novej elektrickej i5 xDrive40 Touring. Čo sa konkrétne stalo s jeho pôvodným autom, to už video neukazuje. Pred pár mesiacmi ale instagramový účet BMW Classic informoval o tomto vozidle s nájazdom takmer milión kilometro a zverejnil aj jeho fotky, ktoré zachytávali takmer celý jeho život. Nájdete ich v odkaze pod článkom.



Ale späť k „deduškovi“. Ide o auto z rannej produkcie, keďže táto generácia začala z výrobných pásov schádzať v roku 1995. Radový šesťvalec so zdvihovým objemom 2,5 litra nemá preplňovanie ani priamy vstrek, je tak na údržbu pomerne jednoduchý. Ako by si s takýmto nájazdom poradilo moderné auto? Mechanicky to nemusí byť žiadna tragédia, horšie to bude s komponentmi, ktoré sú naviazané s motorom, ako celý emisný trakt, vstrekovanie či preplňovanie. Ak sa pozrieme na elektrickú i5, v jej prípade visí otázka nad životnosťou batérie a elektromotora. Zaujímavé by bolo v budúcnosti porovnať prevádzkové náklady takejto starej spaľovacej päťky v porovnaní s novou elektrickou i5. Ale to sa dozvieme až za niekoľko rokov.

zdroj: BMWclassic instagram, FB BMWclassic

KOĽKO NAJVIAC KM MALO VAŠE AUTO?
  • Do 100 tisíc km ( 0% )

     

  • Od 100 do 300 tisíc km ( 33% )

     

  • Od 300 do 500 tisíc km ( 50% )

     

  • Nad 500 tisíc km ( 17% )

     

Odpovedalo 6 ľudí