Minulý rok som mal na test dva SUV modely od Seat-u. Menšia Ateca bola práve s dvojlitrovým TSI motorom, avšak naladeným len na 140 kW (190 k). Druhým bolo spomínané Tarraco, v ktorom som mal 1,5-litrové TSI. A práve to som hodnotil ako vhodnejšiu motorizáciu, nielen pre menšiu Atecu, ale aj pre väčšie Tarraco. Ten motor je totiž jazdne veľmi príjemný a k tomu má perfektnú spotrebu. Dvojlitrové TSI vo verzii s 140 kW (190 k) totiž na udávaný výkon nemalo pre mňa až tak adekvátny výkon v pomere k spotrebe, ktorá nepatrila k najnižším.

Takže ak by si mal niekto priplatiť za 2.0 TSI, nech už to má aspoň vyšší výkon. A práve novinka v Seate Tarraco s maximálnym výkonom 180 kW (245 k) tak môže zabezpečiť požadovanú dynamiku, adekvátnu k spotrebe. Tá by totiž nemusela byť vôbec vyššia voči slabšie naladenému 2.0 TSI.

Na 100ku za niečo nad 6 sekúnd

Samozrejmosťou je dvojspojková 7-stupňová prevodovka DSG a k tomu pohon všetkých kolies 4Drive. Maximálny krútiaci moment je na hodnote 370 Nm. Keď som písal o lepšej dynamike, tak Tarraco s týmto motorom zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximálna rýchlosť je 228 km/h. Zákazník si môže vybrať medzi 5 a 7-miestnou verziou. Základná cena na našom trhu štartuje na 39 450 eur vo výbave Xcellence a 40 320 eur vo výbave FR.

Zdroj: Seat TS