Doteraz ste si elektrický crossover českej značky s výbavou L&K kúpiť nemohli. To sa aktuálne mení a mladoboleslavská automobilka tento stupeň už tradične ponúkne ako to najlepšie, čo si od nej môžete kúpiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Vyšší výkon, ale len dočasne a pri určitých podmienkach

Ako sme už spomenuli, systémový výkon vzrástol na 210 kW (286 koní). Ide však o špičkovú hodnotu dostupnú len pol minúty a má to ešte ďalšie podmienky. Teplota akumulátora musí byť v rozmedzí od 23 do 50 °C a úroveň nabitia nad 88 percent.

Verzia Enyaq L&K 85 s pohonom zadných kolies zvládne zrýchlenie na 100 km/h za 6,7 sekundy a ponúkne maximálnu rýchlosť 180 km/h (u bežných verzií to je 160 km/h). Potenciálnych zákazníkov by mohol tiež zaujímať dojazd, ktorý sa v režime WLTP zvýšil na deklarovaných 570 kilometrov. Verzia s pohonom všetkých kolies, teda 85x, zrýchli na stovku ešte o desatinu sekundy rýchlejšie, ale uvádzaný dojazd klesne na 550 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Predhrievanie zrýchli nabíjanie

Asi najväčou novinkou Enyaqu je software ME 4, ktorý by mal doraziť aj do bežných verzií koncom tohto roka. Čo prináša táto neviditeľná modernizácia? Umožní vám stlačením príslušného tlačidla v infotainmente aktivovať predhrievanie batérie, aby ste pri nabíjaní mohli ihneď využiť najvyšší dostupný nabíjací výkon. Rovnaká funkcia potom bude aktivovaná aj automaticky, stačí, ak v navigácii zadáte ako cieľ konkrétnu nabíjačku.

Zahriata batéria samozrejme okrem zrýchlenia nabíjania znamená, že môžete na cestách ušetriť nejaký čas. Čím chladnejšie bude počasie, tým viac sa vám tento systém vyplatí.

Ďalsou novinkou Enyaqu so softwarom ME 4 sú nové mapy navigačného systému s prepracovanou grafikou a automobilka tiež upravila menu klimatizácie, aby bol systém o niečo intuitívnejší. Ventilované a masážne sedadlá sú vo verzii L&K v rámci sériovej výbavy a to isté platí tiež pre svetlá Matrix LED, masku Crystal Face či 20-palcové disky. Nový je tiež nápis vzadu na kufri bez dodatku iV. Ten mimochodom vypadne zo všetkých elektrických modelov Škody. Novinku tiež spoznáte podľa špeciálneho sivého laku Platinum a k nová je tiež funkcia automatického zamykania pri odchode bez potreby dotýkať sa kľučky. Ešte doplníme, že táto výbava bude dostupná pre bežný Enyaq, aj pre Enyaq Coupé.

Zdroj: Škoda