VW sa správa ako za čias RVHP

Krátko po zverejnení informácie o presune výroby novej generácie modelu Superb z Kvasín do VW Bratislava preletela médiami správa českých odborárov kritizujúcich rozhodnutie koncernu VW. Odborári vyčítajú vedeniu koncernu VW to, že výrobný závod v Kvasinách oberá o výrobu ziskového modelu Superb a presúva ho na Slovensko. „Koncern Volkswagen Česku ukradol najziskovejšiu vlajkovú loď,“ hovorí odborový predák automobilky Škoda Auto, Jaroslav Povšík. Zároveň dodáva, že súčasné vedenie koncernu VW doslova začalo ťaženie proti značke Škoda. Koncern VW prirovnal k RVHP v bývalom Východnom bloku. Koncern vraj potláča autonómiu značky Škoda a sám rozhoduje o jej smerovaní.

Šéf Škoda Auto to vidí inak

Úplne inou optikou sa na koncernové rozhodnutie pozerá aktuálny šéf značky Škoda Auto Thomas Schäfer. „Rzhodnutie týkajúce sa plánovania výrobných kapacít koncernových fabrík vítame,“ komentuje situáciu Schäfer. Koncern plánuje výrobné kapacity na nasledujúcich 5 rokov, počas ktorých preinvestuje vo svojich závodoch až 150 mld. eur. Dokument nazvaný „Plánovanie vyťaženia kapacít závodov“ presne stanovuje, kde, čo a v akých množstvách sa bude vyrábať. Kvasiny síce prichádzajú o Superb, no zároveň sa uvoľnia kapacity pre väčší objem výroby SUV Kodiaq a Karoq (+ Ateca). Práve Kodiaq označil Thomas Schäfer za vysoko ziskový model a zároveň potvrdil, že Kvasinám zostane aj výroba jeho druhej generácie (momentálne vo vývoji). Zvýšenie výrobných kapacít modelu Kodiaq tak v budúcnosti prispeje k výraznému skráteniu čakacích lehôt na nové autá zo strany zákazníkov. Škoda by totiž bola v súčasnosti schopná predať omnoho viac modelov Kodiaq a Karoq, problémom sú však nedostatočné kapacity spôsobujúce odliv časti netrpezlivých zákazníkov ku konkurencii.

Zdroj: Škoda Auto, Škodovácký odborář