Zeekr chystá výstavnú premiéru v rámci nadchádzajúceho autosalónu v čínskom Kantone, pričom rozmery nového sedanu 007 naznačujú, že pôjde nielen proti podobne veľkému novému elektrickému Volkswagenu, ale bude si chcieť vyšliapnuť aj na Teslu Model 3.

Zaujímavé je, že o dizajn auta sa postaral Stefan Sielaff, a ak ho narýchlo nedokážete zaradiť, len pripomíname, že ide o známeho nemeckého návrhára, ktorý pracoval dlhé roky pre Audi, ale ostrohy brúsil tiež v Mercedese či Bentley. K jeho najznámejším prácam patrí napríklad prvá generácia Audi A7.

Čínsky koncern mal na voľbu dizajnéra evidentne šťastnú ruku. Tým netvrdíme, že 007 vyzerá fantasticky, ale autu v zásade nie je veľmi čo vytknúť. Vyzerá moderne, pomáha si animovanými diódovými svetlami a za svojim nemeckým konkurentom a „skoro menovcom“ v ničom viditeľne nezaostáva.

A platí to aj pre rozmery. Nový Zeekr je dlhý 4865 mm, široký 1900 mm, vysoký 1450 mm a má rázvor náprav 2928 milimetrov. Len pre dokreslenie stavu dodávame, že VW ID.7 je nepatrne kratšie, o niečo užšie, ale tiež vyššie a má o 43 mm dlhší rázvor. Tesla Model 3 je tým pádom ešte o niečo menšia.

Podľa prvých dostupných informácií (nie vždy oficiálne potvrdených) je Zeekr 007 postavený na platforme PMA2+, ktorá je derivátom známeho šasi SEA koncernu Geely, ktoré používa Polestar i Volvo. Na presné čísla a popis techniky si budeme musieť počkať pár dní, presnejšie do kantonského autosalónu, ktorý štartuje 17. novembra. „Sedmička“ by ale mala mať v základe jeden elektromotor s výkonom 207 koní, krútiacim momentom 350 Nm a stovku by mala zvládnuť za 6,5 sekundy.

S istotou môžeme tvrdiť, že Zeekr obratom vypustí na trh i ďalšie dvojmotorové verzie a hovorí sa tiež o 800-voltovej architektúre, ktorá by mala významne zrýchliť nabíjanie batérií so zatiaľ neznámou kapacitou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Carscoops