Zákerný marketing

Samozrejme, rozdiel medzi Európou a USA je v jednotkách. Zatiaľ čo u nás sme zvyknutí na meranie na 100 km/h, v Amerike to je 60 míl za hodinu, čo je 96,5606 km/h. Štart merania je však identický. V momente ako sa auto pohne, spúšťajú sa stopky. S týmto sa práve Tesla pohrala. Na jej stránke je totiž dodatok, že tento čas bol dosiahnutý s vynechaním prvého pohnutia. To znamená, že prvých 30 centimetrov (1 stopa) nie je zarátaných do času. Samozrejme, pri takto akcelerujúcom aute ide o tisícinky sekundy, ale práve tie v konečnom súčte chýbajú k jej avizovanému času. V praxi Tesla meria zrýchlenie z cca 10 km/h, nie z 0. Samozrejme to takto nikto nemeria, pretože je to nezmysel!

To zrýchlenie možno dosiahnuť iba na špeciálnej dráhe určenej pre šprintové preteky. Takzvaný drag strip disponuje tak nagumovaným asfaltom, že je to doslova lepidlo. Taktiež nie je celkom zrejmé, aké pneumatiky Tesla Model S Plaid na toto zrýchlenie potrebuje. Na druhú stranu je tento elektromobil stále najrýchlejšie auto v zrýchlení, aké kedy Motor Trend testoval. Na asfalte dosiahla fantastické zrýchlenie 2,1 sekundy, avšak stále bez prvotného pohybu. Pri testovaní bez drag módu, bez launch control, iba so šliapnutím na plynový pedál dosiahla Tesla Model S Paid čas 2,45 sekundy. Nuž, 1020 elektrických koní jednoducho nie je málo. Ale bombastické titulky, že Tesla Model S Plaid zvládne šprint 0 - 60 mph pod 2 sekundy sú zavádzajúce. 

Zdroj: Motor Trend, Engineering Explained, carthrottle.com

Foto: Engineering Explained