Plug in hybridným verziám svojich modelov sa nakoniec nevyhla ani automobilka BMW, v trojkovom rade ich zastupujú dve verzie, konkrétne 320e a 330e. Mne sa dostala do rúk silnejšia z nich, navyše vybavená pohonom všetkých kolies xDrive. Takže v podstate plug in hybridná verzia 330e xDrive „naložená“ všetkou dostupnou technikou.

Prítomnosť plug in hybridnej techniky si vyžiadala zmenšenie benzínovej nádrže, aj kufra a pridala 235 kg hmotnosti.

Dva metráky navyše

Že elektrifikované BMW s baterkami a pohonom všetkých kolies nebude žiadna ľahká váha, asi už každý tuší. A je to tak, napriek rovnakému dvojlitrovému štvorvalcu, aký má pod kapotou aj čisto benzínová verzia 330i, je 330e o celých 235 kg ťažšia. A to je samozrejme cítiť. Aj tak je však 330e prekvapujúco obratným sedanom s veľmi sofistikovaným hliníkovým podvozkom.

Zabudnite na analógové prístroje, dnes je už BMW 3 len o displejoch. Ich viditeľnosť na priamom slnku je však veľmi dobrá.

Čo sa týka pohonu, benzínovému štvorvalcu s výkonom 135 kW (184 k) pomáha trakčný elektromotor naladený na 83 kW (113 k), ktorý si berie „šťavu“ z Li-ion batérie s celkovou kapacitou 11,15 kWh. Tá samozrejme potrebuje svoje miesto, takže si vyžiadala zmenšenie benzínovej nádrže (- 19 l) aj batožinového priestoru (- 105 l). Ak vás zaujíma niečo konkrétne, pýtajte sa v diskusii pod článkom.

Dve tony hmotnosti si žiadajú poriadne brzdy.

Pozrite na tú nádhernú prednú nápravu. Na ceste sa predvádza len v dobrom svetle.