Ak by sme prižmúrili jedno oko a na chvíľu sa tvárili, že si nespomíname na špeciálnu limitovanú sériu Golfu R360S s výkonom 360 koní, ktorá v počte 220 kusov dorazila v roku 2016 na švajčiarsky trh, môžeme smelo tvrdiť, že najnovšia verzia R 20 Years je vôbec najvýkonnejší Golf, aký kedy vznikol.

Jeho preplňovaný dvojlitrový štvorvalec EA888 pridáva k doteraz najsilnejšiemu prevedeniu 13 koní, takže zákazník vo výsledku dostane 333 koní, sedemstupňové DSG a pohon oboch náprav 4Motion.

Nie je najvýkonnejší, ale určite je najrýchlejší

Volkswagen má tento model už aj na svojej domovskej stránke, vyčítať z nej ale nejaké konkrétne údaje, je skoro nemožné, pretože tam skoro žiadne čísla nie sú. Tých 333 koní sme objavili až na švajčiarskom webe VW, kde navyše nájdete aj čas akcelerácie z miesta na stovku. Golf R 20 Years to zvládne za 4,6 sekundy, čím o desatinu prekonáva sériové „eRko“ a oficiálne to z neho robí najrýchlejší sériový Golf na svete (pre R360S Volkswagen uvádzal 4,7 sekundy).

A maximálna rýchlosť? V papieroch R360S bol údaj 265 km/h, nové R 20 Years by však malo mať posunutý obmedzovač z 250 na 270 kilometrov za hodinu.

Súčasťou sériovej výbavy modelu R 20 Years je okrem iného aj zadný spojler.

Ako sme už naznačili, novinka je poctou pôvodnému Golfu R32 so šesťvalcovým motorom s objemom 3,2 litra a výkonom 241 koní a dáva to najavo napríklad tým, že si R 20 môžete objednať s rovnakým modrým lakom Lapiz. K nemu vám VW prihodí 19-palcové čierne disky Estoril, rovnako lakované kryty vonkajších spätných zrkadiel, a keď pozorne prehľadáte karosériu, objavíte na stĺpikoch B štítky „20“, v noci vám kľučky zasvietia na cestu nápisom „20 R“ a modré „eRko“ nájdete aj na predných blatníkoch.

V interiéri sa toho veľa nezmenilo, automobilka vám ale pridá nejaké panely zo skutočného karbónu a na volante sa tiež objavuje tlačidlo s modrým R, ktorým aktivujete ostrý režim. Ten sa prejavuje napríklad preprogramovaním turbodúchadla, ktoré dokáže udržať konštantne vyššie otáčky aj pri čiastočnom zaťažení, takže s poriadnym zošliapnutím plynu bude mať motor rýchlejšie reakcie, respektíve turbo o niečo menšie oneskorenie.

Trochu neobvyklý je takzvaný Emotional Start, ktorý pri naštartovaní schválne vytočí motor k 2500 otáčkam za minútu, aby ste mohli aj ostatným dať najavo, že tu nejde o obyčajný Golf R. O tom vás osobne ale presvedčí už jeho cenovka. Zatiaľ ju nepoznáme, ale britské zastúpenie už prezradilo týždenníku Autocar, že by mala byť vyššia v porovnaní so štandardným „eRkom“ o nejakých 9100 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: VW