Volkswagen hovorí o „vylepšených modeloch ID.4 a ID.5“, pričom obe autá dostali v rámci aktuálne predstavenej modernizácie novú generáciu infotainmentu i softwaru, na ktorom informačný a zábavný systém pobeží.

Verzie Pro a GTX navyše získali silnejšie motory, ktoré majú zabezpečiť tiež vyššiu prevádzkovú efektivitu. Aby sme ale boli konkrétni...

Všetky verzie s batériou s využiteľnou kapacitou 77 kilowatthodín dostali nový elektromotor z modelu ID.7. Produkuje o 60 kW vyšší maximálny výkon, takže zákazník dostane 210 kW, inak povedané 286 koní a výrazne vyšší krútiaci moment. Ten poskočil z 310 na 545 newtonmetrov.

Len pre poriadok dodávame, že aj verzie s pohonom oboch náprav, teda ID.4 4Motion, majú vzadu novú elektrickú jednotku, v ich prípade však s dvomi elektromotormi dostanete identických 210 kW (286 koní), čo predstavuje v porovnaní s výbehovým autom nárast o 15 kW, teda 21 koní.

Najvyššie postavené, športovo orientované varianty GTX majú odteraz rovnako ako Enyaq RS systémový výkon 340 koní. To je o 41 koní viac, ako mali vrcholné modely ID.4 a ID.5 doteraz. Vylepšené autá zvládnu akceleráciu z miesta na stovku za 5,4 sekundy a ich najvyššia rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Analogicky si polepšili „Í-Déčka“ Pro, doteraz jazdili maximálne 160, odteraz vás pustia k hranici 180 kilometrov za hodinu. Základné ID.4 Pure s výkonom 170 koní ostáva na svojej sto-šesťdesiatke.

Volkswagen zároveň sľubuje predĺženie dojazdu všetkých modelov so 77-kilovattovým akumulátorom. V prípade ID.4 Pro o 17 km na 550 kilometrov, ID.5 Pro by malo zvládnuť 556 km (+ 11 km). To sú samozrejme skôr akademické hodnoty, majiteľov s pohonom 4Motion by ale mohlo potešiť zvýšenie nabíjacieho výkonu zo 135 na 175 kW a mierny posun uvádza automobilka aj pre základné ID.4 Pure, zo 110 na 115 kW.

Štvorka i päťka pracujú po novom so zdokonaleným nabíjacím a tepelným manažmentom, ktorý pripraví akumulátor pred zastávkou na nabíjačke a zaujímavé je tiež to, že obe autá dostali vylepšený podvozok. Konkrétne detaily VW neuvádza, hovorí ale, že to súvisí so zvýšenými výkonmi a príplatkový adaptívny podvozok má poskytnúť väčšie rozpätie medzi komfortom a dynamikou.

Štandardom pre VW ID.4 a ID.5 modelového roka 2024 je väčšia stredová dotyková obrazovka s uhlopriečkou zväčšenou na 12,9 palca. Výrobca hovorí o novom a prehľadnejšom menu, VW ale v prvom rade konečne podsvietilo posuvné dotykové ovládanie klimatizácie i nastavovanie hlasitosti audia.

Z ďalších zmien stojí za slovo upravená logika ovládania multifunkčného volantu, jazdný volič už nie je umiestnený vedľa digitálneho prístrojového panela, ale dizajnéri mu našli miesto vpravo na stĺpiku riadenia, rovnako ako to má ID.7 a v aute je i nový hlasový asistent, ktorý by mal presnejšie reagovať na prirodzené hlasové povely.

Poslednou novinkou je potom audiosystém firmy Harman Kardon s desiatimi reproduktormi a výkonom 480 wattov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: VW