Volvo investovalo približne 200 miliónov eur do modernizácie svojho belgického závodu, aby mohlo vyrábať EX30 aj na starom kontinente. Zmeny sa týkajú napríklad rozšírenie haly, kde sa vyrábajú batérie, novej linku na montáž batériových modulov a firma tiež nasadila do práce takmer 600 nových či renovovaných robotov. Príchod EX30 do Gentu vytvorilo približne 350 nových pracovných miest, čím sa počet zamestnancov v závode zvýši na takmer 6600.

EX30 sa pridáva k ďalším elektrifikovaným modelom vyrábaným v Gente, ako sú Volvá EX40, EC40, XC40 a V60 hybrid. V roku 2024 tu vyrobili viac ako 186 000 vozidiel.

Rýchly štart

Spustenie výroby EX30 v Gente prebehlo rekordne rýchlo – proces sa podarilo skrátiť na polovicu bežného času. Podľa Stefana Fessera, manažéra závodu, je to výsledok vysokej angažovanosti a spolupráce celého tímu. Výrobná flexibilita umožňuje Volvu rýchlo reagovať na meniace sa trhové podmienky a dopyt.

Prečo práve Európa?

EX30 sa od svojho uvedenia na trh v závere roka 2023 stala jedným z najpredávanejších elektromobilov v Európe a v prvom kvartáli 2025 obsadila 13. miesto medzi všetkými elektrickými vozidlami.

Predbehla napríklad Audi Q4 e-tron, Cupru Born či Mercedes-Benz EQA. Výroba v EÚ umožňuje Volvu efektívnejšie zásobovať miestny trh a zároveň obchádzať nové dovozné clá na elektromobily vyrábané v Číne. Belgické EX30 budú primárne smerovať do krajín EÚ, zatiaľ čo čínska produkcia bude pokrývať trhy mimo únie, napríklad Veľkú Britániu či juhovýchodnú Áziu.

EX30 je pre Volvo kľúčový model

Francesca Gamboni, šéfka výroby a dodávateľského reťazca Volva, označila EX30 za „kľúčový model“ pre posilnenie pozície značky na európskom trhu s prémiovými elektromobilmi. Podľa jej slov práve rozšírenie výroby modelu EX30 do belgického Gentu dokonale zapadá do vízie Volva vyrábať autá čo najbližšie k zákazníkom, kde je o ne najväčší záujem.

“Vďaka našej flexibilnej globálnej sieti dokážeme rýchlo reagovať na zmeny na trhu a prispôsobovať výrobu aktuálnym potrebám a legislatívnym zmenám,“ dodala Francesca Gamboni.

V čase, keď sa automobilky snažia nájsť rovnováhu medzi udržateľnosťou, dostupnosťou a konkurencieschopnosťou, je tento model jasným signálom, že budúcnosť elektromobility bude formovaná nielen inováciami, ale aj rozumnými rozhodnutiami o lokalizácii výroby.

Či sa táto stratégia ukáže ako kľúčová výhoda a či EX30 potvrdí svoj úspech aj v ďalších rokoch, ukáže až čas. Isté však je, že Volvo týmto krokom vysiela jasný signál o svojich ambíciách v elektrickej budúcnosti automobilového priemyslu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov