„Museli sme rozhodnúť, aké sú naše priority a ostatné veci sú dôležitejšie, než prevodovky."

Predstavitelia koncernu VW len minulý rok oznámili príchod 10-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Dnes, po menej než roku, jej vývoj zastavili. Dôvodom však nie je to, že 10-stupňová prevodovka je zbytočná a z hľadiska zlepšenia spotreby prinesie len veľmi malé prínosy. Dôvodom sú ako vždy financie. Stavba 10-stupňovej DSG je z technického a finančného hľadiska veľmi náročná. VW pritom novú prevodovku nepotrebuje. 


„Museli sme rozhodnúť, aké sú naše priority a ostatné veci sú dôležitejšie, než prevodovky,“ hovorí neznámy zdroj z koncernu VW. Priority nemeckého koncernu ležia zjavne niekde inde.

10-rýchlostná DSG s mokrými spojkami bola plánovaná pre troj a štvorvalcové motory VW. Jej zástavbu plánovali aj v super výkonnom Golfe R400. V súčasnosti nie je jasné, ako rozhodnutie o zrušení vývoja prevodovky ovplyvní budúce projekty značky. 6-  a 7-stupňové DSG budeme vidieť v autách VW Group zjavne ešte pár rokov.


VW nebol jediným výrobcom, ktorý vyvíjal prevodovku s desiatimi stupňami. Hyundai oznámil vývoj prevodovky už v roku 2011. Výsledok zatiaľ nepoznáme. Vlastnú alternatívu vyvíja aj Ford, ktorý na skrini, prekvapivo, spolupracuje s GM. Kórejci a Američania sa však rozhodli pre klasické automatické prevodovky s hydrodynamickým meničom.

Zdroj: motoring