Vlani tesne pred Silvestrom sme sa dozvedeli, že Wiesmann definitívne obnoví svoje fungovanie. Malá nemecká firma vyhlásila bankrot v roku 2014. Teraz pracuje na dvoch projektoch, ktoré nazvala Thunderball a Gecko. Prvý z nich nedávno naznačila fotkami maskovaného prototypu. V týchto dňoch ho odhalila a prezradila technické parametre.

Povedomé rozmery aj dizajnové krivky

Ako bolo vopred evidentné, novinka napriek elektrickému pohonu nadviaže na staršie produkty značky koncepciou i dizajnom. Ide teda o roadster s nápadnými retro krivkami. Od predchodcov sa výrazne nelíši ani rozmermi, má dĺžku 4 440 mm, šírku 2 210 mm (vrátane spätných zrkadiel) a výšku 1 285 mm. Rázvor náprav meria 2 595 milimetrov.

Pod plátenou strechou skrýva Wiesmann Project Thunderball interiér, ktorý taktiež dýcha minulosťou. Zároveň však využíva moderné technológie. Kruhové budíky v ňom síce zostali, ale prístrojový panel je digitálny a nechýba displej multimediálneho systému. Vďaka absencii spaľovacieho motora sú priestory pre batožinu vpredu (180 l) i vzadu (125 l).

Celkovo 680 koní na zadnej náprave

Wiesmann na technike spolupracoval s firmou Roding Automobile. Namiesto veľkého agregátu BMW zabezpečuje pohon tohto roadsteru dvojica elektromotorov, ktoré sú umiestnené na zadnej náprave. Spoločne vyvinú výkon 500 kW (680 k) a krútiaci moment 1 100 Nm. Ako uvádza firma, stovku dá tento model za 2,9 sekundy. Najvyššie tempo nepoznáme.

Thunderball disponuje kvapalinou chladeným akumulátorom s celkovou kapacitou 92 kWh,  podľa výrobcu dosahuje predpokladaný dojazd na jedno nabitie 500 kilometrov. Systém pritom využíva napätie 800 voltov. Podporovať má nabíjanie výkonom až 300 kW, palubná nabíjačka ponúka 22 kW.

Napriek elektrickému pohonu váži Project Thunderball zhruba 1 700 kg, k čomu prispela karbónová karoséria. Hmotnosť je na nápravy rozdelená v pomere 48:52 v prospech tej zadnej. Obe osi sú osadené brzdami s 380-milimetrovými kotúčmi, ktoré sú ukryté v 21-palcových kolesách s aerodynamickým dizajnom.

Wiesmann plánuje z tohto elektromobilu vyrobiť rovných 1 000 kusov, pričom spomína základnú cenu na úrovni 300-tisíc eur. Nemecká firma pritom avizuje aj plány na výrobu príbuzného kupé. Zatiaľ nie jasné, kedy rozšíri ponuku. V tomto roku by však mal debutovať aj projekt Gecko podľa všetkého vybavený spaľovacím srdcom.

Zdroj: Wiesmann