„Ministerstvo hospodárstva SR môže konštatovať, že aktuálne sa tvorí pomerne silná skupina významných štátov EÚ, ktorá navrhovaný zákaz od roku 2035 spochybňuje, a Slovensko bude určite patriť k aktívnym účastníkom tejto skupiny,“ cituje rezort hospodárstva článok Denníka N.

Pomerne nejasné stanovisko poskytol úrad premiéra Hegera, ktorý zdôraznil, že elektromobilita nemá byť v budúcnosti jedinou cestou. "Určite nie je naším záujmom sa viazať výhradne na elektromobilitu. Už teraz máme aj iné alternatívne palivá, ktoré by mali byť budúcnosťou,“ odkázali od premiéra. Ako o alternatíve sa hovorí o syntetických palivách pre spaľovacie motory - aspoň tak si ich záchranu predstavuje Nemecko.

Koniec spaľovacích motorov sa najnovšie nepozdáva ani strane Sloboda a Solidarita. Tá sa obáva, že elektromobily budú pre bežné domácností príliš drahé a zároveň poukazuje na to, že takáto zmena by spôsobila škrt cez rozpočet pre slovenské hospodárstvo. To je stále do veľkej miery závislé práve na výrobe áut.

Dvíha sa vlna odporu

Čo sa týka medzinárodnej scény, iniciatívu za záchranu spaľovacích motorov z väčšej časti spustilo Nemecko a jeho spolkový minister dopravy pred posledným hlasovaním o zákaze.

Aktuálne tak vzniká aliancia štátov, ktoré nesúhlasia s Európskou komisiou a bruselskými úradníkmi, respektíve s ich predstavou vynútenej transformácie dopravy. Zároveň sa zvyšuje počet krajín, ktoré to vidia rovnako.

Včera sa podľa agentúry Reuters zišli v Berlíne ministri dopravy Českej republiky, Nemecka, Poľska, Talianska, Portugalska, Rumunska, Maďarska a tiež Slovenska, aby spoločne jednali o nutných zmenách v plánoch Bruselu. "Čierny deň" spaľovacích motorov sa preto nateraz odkladá.

Zdroj: Denník N / foto: cz.depositphotos.com