Slabina západnej časti mesta
Nedávne dopravné problémy ukázali, aký zraniteľný je dopravný systém v západnej časti Bratislavy. Most Lanfranconi predstavuje jediné plnohodnotné prepojenie ponad Dunaj v tomto smere a denne ním prechádzajú tisíce osobných áut aj kamiónov. Práve tranzitná nákladná doprava sa podľa iniciátorov petície výrazne podieľa na vzniku kolón, ktoré dokážu paralyzovať dopravu v širokom okolí.
Požadujú zákaz tranzitu
Nová petícia požaduje zákaz tranzitnej nákladnej dopravy cez most Lanfranconi. Autori iniciatívy poukazujú na to, že podobné obmedzenie už platí na Prístavnom moste, kde tranzit kamiónov mesto presmerovalo mimo obytných oblastí. Lanfranconi podľa nich zostal posledným mostom, cez ktorý tranzitná doprava stále prechádza priamo mestom.
Mestská komunikácia?
V bezprostrednom okolí mosta sa nachádzajú obytné štvrte, univerzitné pracoviská, nemocnica aj botanická záhrada. Tranzitná nákladná doprava v tejto lokalite zvyšuje hluk, emisie a zhoršuje kvalitu života obyvateľov. Kritici upozorňujú, že most má charakter mestskej komunikácie, nie tranzitného ťahu určeného pre ťažkú nákladnú dopravu.
Problém pre záchranné zložky
Kolóny na moste a priľahlých komunikáciách komplikujú prejazd záchranným zložkám a predlžujú dojazdové časy. Keďže západná časť Bratislavy nemá alternatívne mostné prepojenie, každá nehoda alebo obmedzenie okamžite ovplyvní tisíce vodičov a obyvateľov dotknutých mestských častí.
Bude to fungovať?
Petícia smeruje na mestské časti aj magistrát hlavného mesta. Prípadný zákaz tranzitu cez most Lanfranconi by znamenal presmerovanie kamiónovej dopravy na diaľničný obchvat a ďalšie ťahy mimo mesta. Diskusia tak otvára aj širšiu otázku, či je súčasná dopravná infraštruktúra Bratislavy pripravená na obmedzenie tranzitu v mestských častiach bez toho, aby to spôsobilo ďalšie dopravné problémy inde.




































