Nové Porsche Cayenne sme nedávno predstavili spolu s videom. Na začiatku avizovali predaj verzií Cayenne a Cayenne S. Na autosalóne vo Frankfurte však predstavili ešte výkonnejšiu verziu Cayenne Turbo, ktorá, ako veríme, stále nebude tá najvýkonnejšia verzia. Tou by mala byť verzia Turbo S.

Nové Porsche Cayenne Turbo je so zrýchlením na 100-vku pod 4 sekundy aktuálne najrýchlejším sériovým SUV.

Voči slabším verziám bude mať Cayenne Turbo sériovo vylepšené LED svetlomety s funkciou PDLS. Zboku pribudnú 21-palcové disky, ktoré odlíšia Turbo voči slabším modelom. Zozadu novinku rozoznáte podľa dvojitých koncoviek výfukov. V interiéri pribudne Bose soundsystem s výkonom 710 W. Sedadlá budú mať po vzore modelu 911 integrované opierky hlavy. V sérii bude okrem vyhrievaných predných a zadných sedadiel aj vyhrievaný volant.

Zozadu má novinka odlišné výfuky.

Tou najdôležitejšou zmenou voči slabším motorizáciám je, samozrejme, pohonná jednotka. Tou bude preplňovaný V8 s objemom 4 litre. Predchodcu prekonáva o 22 kW (30 k) a maximum je tak 404 kW (550 k). Krútiaci moment narástol o 20 Nm na 770 Nm. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic S.

Športové sedadlá majú po vzore 911 integrované opierky hlavy.

Na 100-vku za menej ako 4 sekundy

Dynamické parametre hovoria za všetko. SUV zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a s príplatkovým Sport Chrono paketom za 3,9 sekundy. To je napríklad menej, ako bývalá generácia BMW M5 F10, alebo aktuálny Mercedes-AMG S65 V12 biturbo kupé aj kabriolet. Maximálna rýchlosť je na úrovni 286 km/h. Priamy konkurenti kategórie SUV to zvládnu za viac ako 4 sekundy (BMW X5M za 4,2 sekundy, Mercedes-AMG GLE 63 S za 4,2 sekundy alebo Range Rover Sport za 4,6 sekundy). Samozrejme, obe značky majú v ponuke aj rýchlejšie mašiny, no predsa len je úžasné vidieť, že viac než dvojtonové SUV dokáže v dynamike poraziť, či držať krok so zavedenými menami, čo poviete?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V sérii je trojkomorový vzduchový podvozok a nové dvojrozmerné obutie s prednými pneumatikami 285/40 a zadnými 315/30. Za príplatok je dostupný podvozok PDCC, ktorý využíva 48 V systém na aktívne stabilizátory. Do štandardnej výbavy verzie Turbo pribudol brzdový systém Porsche Surface Coated Brake, ktorý rozoznáte podľa bielych brzdových strmeňov. Ten znižuje množstvo brzdového prachu a opotrebenie kotúčov a platničiek. Za príplatok stále zostáva keramický brzdový systém. Novinku si už môžete aktuálne objednať, na trh príde koncom tohto roka so základnou cenou 138 850 €.