Éra elektromobilov, alebo aspoň ich väčšieho rozšírenia, sa nezadržateľne blíži. Naznačuje to aj nedávna správa o chystanom Mercedese s elektrickým pohonom a dojazdom 500 km, ale aj štúdia Mission E, ktorú na autosalón do Frankfurtu prinieslo Porsche. Etalónom medzi elektromobilmi je v súčasnosti jednoznačne Tesla Model S. A to aj z hľadiska jazdných vlastností, ale najmä z hľadiska dojazdu. Vo verzii 85D dokáže na jedno nabitie prejsť 270 míľ, čo je približne 430 Km. Preto nečudo, že sa práve túto métu snažia ostatní výrobcovia prekonať. Aj Porsche preto prichádza s konceptom, ktorý na jedno nabitie dokáže prejsť až 500 km.

Porsche Mission E dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 s a na 200 km/h pod 12 s. To všetko vďaka dvom elektromotorom s kombinovaným výkonom takmer 600 koní. Na jedno nabitie pritom prejde až 500 km.

Dizajn Mission E je kombináciou typu 918 a pretekárskych špeciálov.

Porsche Mission E prináša klasické tvary Porsche pretransformované do modernej podoby. Toto 4-dverové 4-miestne športové auto je však výnimočné najmä vďaka 800 voltovej elektrickej pohonnej sústave. Jej základom sú dva synchrónne elektromotory s permanentným magnetom. Podobné automobilka použila aj vo svojom špeciáli pre Le Mans, s ktorým tento rok získala 1. a 2. miesto. Dokopy produkujú výkon 440 kW, čiže takmer 600 koní a posielajú ho na všetky štyri kolesá. Pohon všetkých kolies distribuuje pomocou systému Porsche Torque Vectoring krútiaci moment na tie kolesá, ktoré ho práve vedia využiť. Koncept aj vďaka tomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 s a na 200 km/h pod 12 s. Automobilka dokonca uvádza, že čas Mission E na Nürburgringu je pod 8 minút a to aj vďaka systému riadenia oboch náprav.

Štúdia má však okrem emócii priniesť ja spomínanú praktickú stránku. Tou je dojazd až 500 km na jedno nabitie. Automobilka tiež tvrdí, že na dobitie litium-iónových batérii na 80%, čiže približne 400 km dojazdu stačí 15 min. Podarilo sa to aj vďaka použitiu 800 voltového systému, pričom súčasné elektromobily využívajú 400 voltovú pohonnú sústavu. Auto teda môžete dobíjať pomocou 800 V vstupu a systému Porsche Turbo Charging, ale aj na bežných 400 v nabíjačkách, či pomocou indukčného nabíjania, ktoré by mohol mať majiteľ zabudované do podlahy svojej garáže a navíjal by tak auto bez nutnosti pripojiť kábel.

Mission E roluje na 21" a 22"  kolesách s karbónovými diskami.

Karoséria konceptu je vyrobená z kombinácie hliníka, ocele a uhlíkového kompozitu. Z uhlíkových vlákien sú vyrobené aj disky kolies s priemerom 21" vpredu a 22" vzadu. Jazdným vlastnostiam prospieva aj uloženie batérii v podlahe medzi prednou a zadnou nápravou. Auto tak má nízke ťažisko a dobre rozloženú hmotnosť. Dizajn konceptu vychádza z klasických tvarov Porsche a kombinuje tvary typu 918 a pretekárskych špeciálov. Vpredu nájdeme pre Porsche typický dizajn predných svetiel s technológiou Matrix LED a štyrmi segmentmi. Hoci má auto siluetu kupé, ponúka dva páry dverí, pričom zadné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy a nastupovanie na zadné sedadlá uľahčuje absencia B-stĺpika. Vo vnútri nájdeme interiér orientovaný na vodiča s prístrojovým panelom využívajúcim technológiu OLED. Porsche v tomto koncepte prináša aj systém sledovania očí vodiča. V závislosti na tom, na ktorý nástroj sa vodič pozerá, funkcie toho konkrétneho nástroja vie vodič ovládať pomocou tlačidiel na volante. Koncept okrem toho prináša aj holografický displej, bezdotykové ovládanie gestami ako ochutnávku budúcnosti.