Tak toto je poriadny kultúrny šok! Neuvediem nič nové, keď spomeniem, že azda najvyhranenejší názor na autá VW Group nemajú fanúšikovia GM/Opel, Fordu či francúzskych značiek. Volkswageny najviac ležia v žalúdku zástancom japonských značiek. Nie je to citeľné len z internetových diskusií, ale aj z osobného kontaktu, na zrazoch a akciách...


No zdá sa, že samotní Japonci, alebo presnejšie japonskí novinári týmito škrupuľami a predsudkami zaťažení nie sú. Ukazuje sa, že svoju prácu robia naozaj poctivo a profesionálne. Pre info dodám, že na druhom mieste skončila Honda Fit/Jazz s 373 bodmi a tretie miesto má skvelé Volvo V40 so 167 bodmi. Tým v žiadnom prípade nechcem tvrdiť, že nič lepšie ako VW Golf po cestách nechodí, poukazujem len na to, že v Japonsku si skutočne vyberú naozaj to najlepšie čo trh ponúka a nemusí to nevyhnutne byť domáca značka. 

TopSpeed.sk nezvykne písať o národných tituloch Auto roka, a to z viacerých dôvodov. Ak by sme to začali sledovať pedantne, priniesli by sme vám ročne asi 150 "zbytočných" informácií o tom, čo je autom roka v Afganistane, Čile, alebo na Islande. Tiež preto, že mnohé, ak nie viac než polovica národných volieb Auto roka nie sú čisté, úprimné a pre mnohých ani smerodatné. No voľba Auto Roka v Japonsku je jedna ohromná výnimka. Samuraji a nindžovia totiž takto s poctou uznali, že Golf 7. generácie je naozaj špičkové auto.

VW Golf 7. generácie je doslova na žatve úspechov. Po zisku titulu Európske Auto Roka 2013, Svetové auto roka 2013 si teraz odnáša aj poctu v krajine "úhlavných" odporcov ako Japonské Auto Roka 2013-2014. 

Ako čítate v nadpise, VW Golf 7 generácie sa nedávno stal prvým zahraničným autom roka v Japonsku. Nie len, že sa ním stal, ale získal aj rekordný počet 504 bodov zo 600 možných! Tým po prvý raz v 34-ročnej histórii renomovaného ocenenia porazil model z cudziny domácu konkurenciu. Zvlášť pôsobivé je, že 60-členná porota udelila Golfu najnovšej generácie, ktorý sa v Japonsku predáva len od 25. júna 2013 až 504 bodov z maximálneho počtu 600 možných. To pre automobil z dovozu predstavuje rekord a náskok 131, resp. 337 bodov na modely, ktoré sa umiestnili vo voľbe na druhom a treťom mieste.
 

„Veľmi nás teší, že Golf je prvým automobilom z dovozu, ktorý získal hlavnú cenu v 34-ročnej histórii Car of the Year Japan. Toto ocenenie je venované všetkým ľuďom, ktorí podporovali Volkswagen v Japonsku v období uplynulých 60 rokov“, povedal Shigeru Shoji, prezident koncernu Volkswagen v Japonsku. 

Vo svojom odôvodnení porota osobitne vyzdvihla novú modulárnu stavebnicu komponentov  MQB (Modulare Querbaukasten) ako hlavnú silnú stránku modelu Golf. MQB tvorí základ pre presné jazdné vlastnosti pri súčasne vysokom komforte a pôžitku z jazdy. Okrem toho pochvalu dostala aj vynikajúca bezpečnostná úroveň, čistý a jasný dizajn, starostlivé remeselné vypracovanie interiéru a exteriéru, ako aj vysoko moderné motory TSI.

 

Na japonskom trhu sa Golf predáva vo verziách „Trendline“, „Comfortline“ a „Highline“ s dvoma účinnými a agilnými turbokompresorom prepĺňanými benzínovými motormi s priamym vstrekovaním paliva 1.2 TSI a 1.4 TSI s aktívnym menežmentom valcov (ACT). V októbri okrem toho Volkswagen rozšíril svoju ponuku na japonskom trhu novým modelom Golf GTI, ktorého motor 2.0 TSI nadchýna odbornú verejnosť i zákazníkov aj v Japonsku. Od uvedenia novej generácie modelu Golf na trh si ho objednalo už vyše 13.000 zákazníkov – čo je indícia pre všeobecne dobrý rozvoj značky v Japonsku. 

Okrem toho Volkswagen Golf preukázal svoju vynikajúcu úroveň bezpečnosti piatimi hviezdičkami v teste „Euro NCAP“

Pre úplnosť tabuľka všetkých predošlých titulov v krajine vychádzajúceho slnka od r1980:

 

Car of the Year Japan
Year Winner
2013–2014 Volkswagen Golf 7
2012–2013 Mazda CX-5
2011–2012 Nissan Leaf
2010–2011 Honda CR-Z
2009–2010 Toyota Prius
2008–2009 Toyota iQ
2007–2008 Honda Fit
2006–2007 Lexus LS430
2005–2006 Mazda MX-5
2004–2005 Honda Legend
2003–2004 Subaru Legacy
2002–2003 Honda Accord
2001–2002 Honda Fit
2000–2001 Honda Civic
1999–2000 Toyota Vitz
1998–1999 Toyota Altezza
1997–1998 Toyota Prius
1996–1997 Mitsubishi Galant
1995–1996 Honda Civic
1994–1995 Mitsubishi FTO
1993–1994 Honda Accord
1992–1993 Nissan March
1991–1992 Honda Civic
1990–1991 Mitsubishi Diamante
1989–1990 Toyota Celsior
1988–1989 Nissan Silvia
1987–1988 Mitsubishi Galant
1986–1985 Nissan Pulsar
1985–1986 Honda Accord
1984–1985 Toyota MR2
1983–1984 Honda Civic
1982–1983 Mazda Capella
1981–1982 Toyota Soarer
1980–1981 Mazda Familia