Je niečo zaujímavejšie, ako jediný dochovaný prototyp z dvoch celkovo vyrobených? Asi ani nie. BMW 1600 GT kabrio je takým príkladom. Väčšina fanúšikov značky ani netuší, že také čosi existuje. Pritom nejde o auto z prvopočiatkov vzniku značky, ale z čias, keď už bolo BMW plne rozbehnutá a renomovaná značka. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V roku 1967 uvažovali o sériovej výrobe kabrioletu. Talianska karosárska spoločnosť Frua Faena preto pripravila karosériu. Tá mala byť doplnkom k existujúcemu kupé. V tej dobe práve BMW prevzalo spoločnosť Glas, ktorá bola za zrodom kupé. Pod prednou kapotou nájdeme 1,6-litrový zážihový štvorvalec (77 kW, teda 105 k) z modelu 1600 Ti generácie 02. Ide o predchodcu prvej 3ky. V Dingolfingu doplnili motor a zvyšné diely a hurá na testovanie. Avšak až tak veselé to nebolo...

Jeden z dvoch prototypov mal nehodu a následne ho zošrotovali. Druhý prežil, po tom, čo sa však dozvedeli, že oficiálna produkcia nebude, predali ho Herbertovi Quandtovi, hlavnému akcionárovi BMW. Rodina Quandt dodnes vlastní majoritnú časť. Následne otvorený športiak zmenil niekoľko majiteľov, časom sa však vrátil do zbierky BMW.

Renovácia bola súčasťou výcviku učňov v Dingolfingu, ktorí sa vyučujú za mechanikov a karosárov (hádam mali dobrý dohľad). Projekt podporovalo BMW Classic, teda oddelenie pre náhradné diely na staršie automobily, obdobne ako Porsche Classic. Čo si myslíte, stojí výsledok za to?

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov