Oceliareň Kobe Steel falšovala údaje o kvalite kovových výrobkov. Pochybné produkty dostalo 500 odberateľov, medzi nimi aj popredné automobilky. Po firme Takata a jej nebezpečných airbagoch je tu ďalší japonský gigant, ktorý popiera tradície o kvalite a dôkladnosti japonských spoločností. Medzi dotknuté firmy patrí aj výrobca rýchlovlakov Hitachi a lietadiel Airbus a Boeing. Škandál japonských oceliarní rozsahom pripomína nemecký Dieselgate.

10 rokov a 20-tisíc ton kovov!

Oceliareň falšovala kvalitatívne údaje 20-tisíc ton kovov tak, aby spĺňali požiadavky dané zákazníkmi. Najprv malo ísť iba o výrobky z medi a hliníku, v stredu firma priznala falšovanie aj pri iných produktoch. Prípad skúma už aj japonská vláda. V Kobe Steel pripustili až 10-ročnú manipuláciu!

Dotknuté firmy spúšťajú kontroly kvality

Odberatelia Kobe Steel, tretieho najväčšieho japonského výrobcu ocele, spustili plošné testovanie ich výrobkov a hromadné kontroly kvality. Hitachi uviedlo, že vlaky prešli testami a neobsahujú podradné materiály. V podobnom duchu sa vyjadrili zástupcovia amerického Boeingu. V automobilovom priemysle sa kauza dotkla firiem Toyota, Nissan, Honda, Mazda, Mitsubishi, Subaru, Ford a General Motors. Zástupcovia prvej menovanej spoločnosti pripustili montáž „falošných“ dielov: "Zisťujeme, ktoré modely vozidiel môžu byť vystavené nepríjemnej situácii a aké komponenty boli použité. Uznávame, že toto principiálne porušenie dodržiavania predpisov zo strany dodávateľa je vážnym problémom." V podobnom duchu sa vyjadrujú aj ostatné automobilky. Napr. Honda použila kovy od Kobe v kapotách a dverách. Mazda s Mitsubishi zisťujú, či sa kauza týka aj ich.

Toyota pripúšťa použitie "falzifikátov" v ich autách.

Kauza vrhá tieň na japonský priemysel. Zatiaľ nevieme, koľko a v akej forme zaplatí firma odškodné alebo pokuty. Za dva dni po prevalení aféry firma stratila tretinu trhovej hodnoty vo forme akcií. Hiroya Kawasaki, CEO Kobe Steel, sa za kauzu ospravedlnil a povedal: „Dôveryhodnosť spoločnosti Kobe Steel klesla na nulu. Budeme sa ju snažiť získať späť čo najskôr."

Hitachi preverilo kvalitu dielov v rýchlovlakoch.

Najprv Takata, teraz Kobe Steel. Budú mať oceliarne rovnaký osud ako výrobca airbagov?

Reputácia Japonska utrpela ďalšiu ranu

Obávam sa, že dôveru tak skoro späť nezískajú. Stačí sa pozrieť na Takatu a jej kauzu s airbagmi. A nepridá to ani na reputácii dotknutých firiem, aj keď sú v tom nevinne. Je to zahrávanie sa s bezpečnosťou. Zamrzí o to viac, že ide o spoločnosť z Japonska. Krajina, ktorá na dôveryhodnosti, kvalite, detailnej práci a spoľahlivosti vybudovala status „Made in Japan“. Bohužiaľ, v súčasnosti to už neplatí...

ZÁKONY EÚ MÔŽU ZAPRÍČINIŤ ĎALŠÍ EMISNÝ ŠKANDÁL = NOVÝ DIESELGATE!

ZÁKONY EÚ MÔŽU ZAPRÍČINIŤ ĎALŠÍ ...

"Tajné" systémy riadenia emisií môžu zopakovať Dieselgate a vytvoriť nový emisný škandál. Tvrdia to právnici zo ...

11. 10.
TAKATA OHLÁSILA BANKROT. FIRMU POLOŽIL POKUS ŠETRIŤ

TAKATA OHLÁSILA BANKROT. FIRMU POLOŽIL ...

Kedysi druhý najväčší výrobca airbagov končí po obrovskej chybe. Firma Takata ohlásila bankrot, respektíve požiadala o ...

27. 06.
8 NAJVÄČŠÍCH AUTOMOBILOVÝCH ŠKANDÁLOV HISTÓRIE

8 NAJVÄČŠÍCH AUTOMOBILOVÝCH ŠKANDÁLOV ...

Výroba áut je bezpochyby veľký biznis, z ktorého profitujú nekompromisní biznismeni. Ale asi žiaden veľký biznis sa ...

31. 05. 2016
ZÁKAZ SPAĽOVACÍCH MOTOROV V PARÍŽI OD R. 2030!

ZÁKAZ SPAĽOVACÍCH MOTOROV V PARÍŽI OD ...

Francúzi po afére dieselgate čoraz častejšie prezentujú svoju víziu pre budúcnosť s nižšími emisiami. Prvým plánom ...

16. 10.