Tretiu generáciu Škody Fabia oficiálne predstavia ešte tento rok. Tvrdí tak samotná automobilka v jednej zo svojich tlačových správ. Fabia je v portfóliu Škody dôležité auto. Má svoju pozíciu v európskom supermini trhu, a my máme prvé fotky produkčného auta, ktoré odfotili pri testovaní na Nürburgringu. Otázka skôr znie, čo tam to auto vôbec robí? Nie len preto, že je verejne známe, že verzia Škoda Fabia RS už existovať nebude ale aj preto, že III. generáciu Fabie postavia na rovnakej (teda zastaranej a komplexne preverenej) platforme na ktorej stojí súčasné VW Polo. To však budúci rok dostane úplne nové koncerovné šasi. Škoda si ho, žiaľ, nezaslúži ak má naďalej plniť úlohu lacného a jednoduchého malého auta v sortimente VW Group.

Hoci je celé pokryté maskovacími fóliami, jeho dizajn je celkom zrejmý. Predná maska je v štýle Rapidu a Octavie, podobne tak bude i u zadných svetiel. Celkovo by Fabia mala mať čistý dizajn s jednoduchými líniami, pričom sa nebude snažiť za každú cenu podobať na väčšie typy značky. Najmarkantnejším dizajnovým prvkom, ktorý bude iný než u doterajších modelov, je výrazné skosenie zadného okna, čím získava Fabia "napružený" vzhľad. Dizajn síce s ostrejšími hranami, ako napríklad pri Rapide, no silueta Fabie ostáva rovnaká. Ako iste viete, Škoda nechystá model RS, namiesto toho sa chce sústrediť na cenovú dostupnosť a praktickosť. Odfotené testovacie auto podľa toho i vyzeralo. Športový detail je snáď len malý strešný spojler a 15 palcové kolesá. Koncovka výfuku je schovaná pod nárazníkom, ako avizoval šéfdizajnér Škody Jozef Kabaň už dávnejšie.

Novú Fabiu údajne nepostavia na novej platforme, ale na prepracovanej PQ24, čím chce automobilka ušetriť náklady. Podobne to bude s motormi, kde 1,0-litrový nahradí 1,2 HTP, pričom ho už môžeme vidieť v Polo alebo v Up! Benziňák 1,2 TSI dostane štart-stop systém, čo môže ešte viac stlačiť spotrebu smerom dolu. Dízel bude asi iba jeden, 1,4-litrový trojvalec, ktorý v koncerne nahradí 1,2 TDI a 1,6 TDI. Môžeme ešte spomenúť, že zákazníkov určite osloví 350 litrový batožinový priestor (bez rezervného kolesa), a priestor v interiéri by mal byť taktiež o trochu väčší než u aktuálnej generácie. Okrem 5-dverovej verzie príde na trh aj kombi a asi i úžitková verzia. Na ne si ale chvíľu počkáme.

zdroj: autoevolution