Tretia a aktuálna generácia Swiftu bola predstavená v roku 2017. Od jeho vzniku priniesla táto generácia asi najväčšie dizajnové zmeny, napriek tomu si Swift stále zachoval svoje typické črty. V septembri 2020 sa do Európy dostala aj faceliftovaná verzia, ale zmeny boli len drobného charakteru. Čo sa pohonnej jednotky týka, k dispozícii je 1,2-litrový benzínový 4-valec. V ponuke je aj hybridná verzia, ktorú sme aj my testovali, pričom ponúka výkon 61 kW (83 k).

Swift je možné dostať aj s pohonom štyroch kolies, ktorý nesie označenie ALLGRIP Auto. Systém 4WD využíva viskóznu spojku a v prípade straty priľnavosti na prednej náprave, okamžite posiela hnaciu silu aj na zadné kolesá. Auto zároveň predvída riziko preklzu predných kolies, monitoruje polohu plynového pedálu či uhol natočenia volantu. Aj podľa toho sa systém rozhoduje, koľko krútiaceho momentu treba poslať na zadnú nápravu a zabezpečiť ideálnu trakciu. Ak sa pozrieme na zavesenie kolies, vpredu nájdeme McPherson s vinutými pružinami, zatiaľ čo vzadu je torzný nosník taktiež s vinutými pružinami. 

5/6 hviezdičiek

Suzuki Swift si z nášho 4x4 testu odnáša 5 zo 6 hviezdičiek s reakčným časom presne 7 sekúnd. Swift je primárne predokolka, a tak bola nad jeho sily posledná skúška, keď je trakcia len na jednom kolese zadnej nápravy. Dovtedy však prechádzal Swift našim testom až prekvapivo dobre a zisk 5 hviezdičiek môžeme označiť za veľmi dobrý výsledok.