Kórejský konkurent pre nemecké diaľničné strely

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ako sme naznačili vo videoteste, Genesis je kvalitou úplne inde, než bežné typy od Hyundaiu a zaslúžil by si vlastnú prémiovú značku akou je napr. Audi pre VW a Lexus pre Toyotu. Za veľkou mlákou to však kórejci v spolupráci s američanmi poňali úplne inak a Hyundai Genesis posunuli schopnosťami do inej ligy. Upravili ho totiž tak, že je schopný konkurovať ostrým modelom od divízií M či AMG. Zatiaľ ide len o koncept, ale to neznamená, že by sa nič podobné nemohlo objaviť v predajniach. Ako býva pri tuningu zvykom spoločnosť ARK Performance sa pohrala s dizajnom a Genesis dostal aerodynamický bodykit. Auto dostalo väčšie podbehy, karbónom zdobené nárazníky, veľké disky kolies a štyri koncovky výfukov.

Čísla v označení AR550 nesú výkon v HP. 550HP je po prepočte 557 koní.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Tak ako sa na poriadny tuning patrí, podstatnejšie zmeny sa odohrali v útrobách AR550. Hyundai Genesis dostal dodatočné výstuže a vzduchový podvozok AirREX. Veľké kované disky kolies skrývajú v sebe väčšie a výkonnejšie brzdy od Bremba. Pod kapotou nájdeme 5,0 litrový vidlicový osemvalec, ktorý roztáča zadné kolesá. Na rozdiel od sériového modelu dostal AR550 kompresor Rotrex. Kvôli osadeniu motora kompresorom museli technici upraviť saciu a výfukovú časť. Úpravy na motore vyústili vo výkon 557 koní, teda slušný nárast oproti sériovým 426 koňom. S takouto porciou výkonu siaha Hyundai Genesis AR550 do teritória kde sa pohybujú rýchle nemecké sedany s továrenským tuningom. Za konkurentov ostrého Genesisu teda môžeme považovať autá akými sú BMW M5, či Mercedes E63 AMG (pokiaľ AR550 uvidíme vo výrobe). Prestížou a slávnou minulosťou síce bojovať nemôže, no prekvapiť môže príjemnou cenou. A čo si myslíte vy o kórejsko-americkom konkurentovi pre zabehnutú nemeckú konkurenciu?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: autoforum.cz