V8 biturbo má teraz 700 koní a 880 Nm!

V8 biturbo má teraz 700 koní a 880 Nm!

Už sériovka Panamera Turbo S nikomu nemá dôvod byť slabá. Veď komu by nestačilo 405 kW (550 k) a 750 Nm? Keď však peniaze nie sú problém a nahánačka o čo najväčšie čísla v krčme nemá konca, treba siahnuť po extrémoch. Jedným z nich je nepochybne Edo Competition. Parametre luxusného športového sedanu zodvihli na drtivých 515 kW (700k) a 880 Nm! To dosiahli, samozrejme, nie len zmenou programu riadiacej jednotky, ale i mechanickými úpravami ako použitím iných turbodúchadiel, iným výfukovým systémom z antikoru, upraveným saním a športovými katalyzátormi.

Vyborná úprava, ale s tými Fast and Furious polepmi na elegantnom a luxusnom aute sa nevieme stotožniť. Chápeme však, promo je promo!

Vyborná úprava, ale s tými Fast and Furious polepmi na elegantnom a luxusnom aute sa nevieme stotožniť. Chápeme však, promo je promo!

Teda z čísiel je jasné, že zrýchlenie auta vám dokáže zatlačiť oči do hlavovej opierky. Z nuly na kilo za 3,5 s, dve kilá sú na tachometri po 11,4 s a sympatie polície si "získate" ak im na radare naskočí vaša maximálka, ktorá je 340 km/h. Tá je pre istotu a bezpečnosť elektronicky limitovaná. Dôvodom môžu byť možnosti pneumatík a tiež nie práve pretekárska aerodynamika. Pre porovnanie s "obyčajnou" Panamerou Turbo S - na 100 km/h za 3,8 s, 200 km/h za 13,5 s. Slušný rozdiel, čo poviete?


Z ďaľších zmien, ktoré Panamera doznala už spomenieme iba 22" kolesá z uhlíkových kompozitov a zníženie svetlosti o 30 mm. Že je to nejaké slabé? Za dostatočnú sumu peňazí Edo prihodí na Panameru akýkoľvek kit s agresívnejším nárazníkom či zadným difúzorom. Táto úprava bola predsa najmä o motore.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov