Motor vznikol spojením dvoch šeťvalcov VR6

Viac ako spotreba nás zaujímajú výkonové parametre. Motor má najvyšší výkon 447 kW/608 koní pri 6000 ot a krútiaci moment 900 Nm v rozmedzí 1500 až 4500 ot. Nejedná sa o atmosférický motor, výkonu pomáhajú dve turbá typu twin-scroll. Novinka využíva kombináciu priameho vstrekovania FSI od Audi a nepriameho TMPI od Bentley, čo má za úlohu zaistiť optimálny záťah v celom spektre otáčok. Automobilka neuviedla, aký model ho dostane. Špekuluje sa o novej Audi A8, ale aj Bentley Continental GT. Zrýchliť má to auto z 0 -  100 km/h pod 4 sekundy a dosiahnuť 300 km/h.

Nový motor má systém mazania vhodný aj pre jazdu v teréne a preto ho pravdepodobne dostane nové SUV Bentley Bentayga

Nová jednotka používa adaptívne zavesenie s elektromagnetickými členmi, ktoré by mali zabrániť vibráciám. Motor s 12 valcami by mal byť kultivovaný a nič také nepotrebuje, poviete si. Kvôli emisiám má však systém vypínania valcov, takže v niektorých prípadoch to dvanásťvalec nebude. A nechýba ani štart-stop systém. Zaujímavosťou je, že motor má systém mazania vhodný aj na použitie v teréne. Je teda viac ako pravdepodobné, že sa objaví v novom SUV Bentley Bentayga.