Kamera spolu s príslušenstvom.

Hneď na úvod začnime trochu netradične tým, čo bude pre väčšinu zákazníkov znamenať prvý kontakt so zariadením. Solídne balenie je zladené do tímových zelených farieb. Cez priehľadnú časť vidieť priamo kameru, pod ňou je ukryté príslušenstvo. Škatuľa obsahuje autonabíjačku, slovenský manuál, CD so softvérom prehrávača a dva držiaky.

Kamera bola navrhnutá a vyvinutá v Taiwane, na prvý pohľad a dotyk je kvalitná. Plasty do seba už tradične bez problémov zapadajú. Nekoná sa žiadne vŕzganie ani nič podobné. Testovali sme už niekoľko zariadení tohto výrobcu (TG300 a RX7W) a na kvalitné vypracovanie sme si už zvykli.

Ovládacie prvky reagujú ľahko a spoľahlivo napríklad aj počas jazdy. Vtedy ich však stláčať nepotrebujete.

Hlavnou devízou testovanej kamery do auta je schopnosť vytvárania kvalitných záberov v noci.

Rozmery kamery sú 112,5 (D) x 59,5 (Š) x 37,4 (V) mm. V prípade potreby je teda možné vložiť ju do vrecka. Umožňuje to aj nízka hmotnosť 100 gramov. Zariadenie je vybavené batériou s kapacitou 240 mAh, ktorá bohato postačuje na niekoľko minút záznamu bez napájania cez autozapaľovač. V prípade potreby dlhšieho záznamu slovenský distribútor ponúka možnosť zakúpiť aj externú prenosnú batériu.

Čierna skrinka dokáže zaznamenávať obraz v rozlíšení 1920x1080 pixelov pri 30 snímkach za sekundu, teda fullHD s mierne vyššou frekvenciou obrázkov ako je klasický štandard PAL. To môže pomôcť spätne vytvárať kvalitnejšie spomalené zábery. Zariadenie priebežne upravuje svetelnú citlivosť ISO až do hodnoty 3200. Nepriaznivé svetelné podmienky pomáha zvládať aj nový snímač od Sony.

Kamera do auta sa automaticky zapne po naštartovaní auta. Vďaka GPS loggeru dokáže zaznamenávať vašu polohu a rýchlosť. Displej kamery sa po určitom čase zmení na ukazovateľ rýchlosti a kompas. Kamera vás rovnako dokáže upozorniť na prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti. Všetky tieto prvky sú mimoriadne praktické a fungujú bez problémov.

Kamera disponuje aj funkciou detekcie pohybu, ktorá aktivuje nahrávanie v prípade, že pred zariadením nastane pohyb. Tento prvok využite najmä na parkoviskách spolu s funkciou Time-Lapse. G- senzor dokáže navyše ochrániť vaše súbory v prípade veľkého preťaženia, ktoré môže spôsobiť napríklad kolízia.

V priloženom videu sa sami môžete presvedčiť, že nočné zábery z kamery sú nadpriemerné. Na snímkach nie je problém rozoznávať značky, autá a ďalšie detaily. Zariadenie teda spĺňa očakávania sľúbené výrobcom. Bude to znieť možno zvláštne, no počas niekoľkodňového používania som naozaj neprišiel na nič, čo by mi na kamere vadilo, alebo ma rozptyľovalo. Presnejšie, samotná kamera je naozaj mimoriadne vydarená. Ako väčšina týchto zariadení, aj táto kamera spolu s držiakom do určitej miery zavadzia vo výhľade. Rovnako hrozí aj nebezpečenstvo krádeže. A to tiež dokáže byť nepríjemné. Irónou môže byť práve fakt, že kamera, ktorá má vaše auto chrániť aj v čase parkovania pomocou pohybového senzora sa stane terčom kradnutia. Z držiaka ju však môžete pomerne ľahko zložiť bez toho, aby ste ho museli fyzicky odstrániť z okna.

S cenou 279eur vrátane DPH je DOD LS460W dobrou voľbou. Určite si vás získa jednoduchosťou ovládania, konštrukciou samotného tela a nespornou kvalitou záznamu.

Partner tohto testu a kameru do auta zapožičala spoločnosť MediaLeaders s.r.o. – oficiálny distribútor značky DOD pre SR a ČR – www.dod-tec.sk

Prečítajte si aj: Právna úprava používania autokamier predstavuje poriadny chaos

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov