Mobility Solutions má v Bosch Group obrovské zastúpenie. Nielenže generuje spoločnosti najväčší zisk, ale má aj najväčší počet zamestnancov. Na Slovensku má Bosch zastúpenie v štyroch mestách (Bratislava, Bernolákovo, Trenčín a Michalovce), pričom výroba rôznych automobilových systémov je v Bernolákove, neďaleko redakcie TOPSPEED.sk

75 % nových áut bude aj v roku 2030 jazdiť na spaľovací motor

Bosch predpokladá, že okolo 75 % všetkých nových automobilov v roku 2030 bude poháňaných spaľovacími motormi. Aj na základe tohto predpokladu budú naďalej investovať do optimalizácie benzínových a spaľovacích motorov. Pri šialenstve okolo elektromobility je veľmi sympatické, že Bosch spaľováky nezavrhol a chce sa podieľať na ich optimalizácii. Na ďalší vývoj spaľovacích motorov využívajú umelú inteligenciu. S jej pomocou vykonáva Bosch prediktívnu kontrolu dodatočnej úpravy podľa vzorcov, ktoré vyplývajú z individuálneho správania pri riadení, čo môže ďalej znížiť emisie vozidiel. 

Nevsádzajú všetky karty len na spaľováky

Bosch sa snaží prispieť k zlepšeniu kvality ovzdušia a očakáva, že významnú úlohu v tom budú mať elektromobily.

„Vidíme pre nás dobré príležitosti v rastúcom konkurenčnom boji o vytváranie hodnôt v oblasti techniky pohonných systémov. Naše systémové know-how, široké portfólio našich produktov a úspory pri výrobe z nás robia partnera pre výrobcov vozidiel a poskytovateľov mobility na celom svete.“ Volkmar Denner, predseda predstavenstva spoločnosti Robert Bosch GmbH

K dnešnému dňu Bosch realizoval projekty pohonných jednotiek pre 50 platforiem elektrických vozidiel. „Chceme tiež pomôcť urobiť prielom v oblasti technológií palivových článkov,“ tvrdí Volkmar Denner. Aj preto uzavrela spoločnosť Bosch spoluprácu so švédskym výrobcom zásobníkov na palivové články Powercell. Tieto zásobníky predstavujú dve tretiny hodnoty systému palivových článkov. 

Pri výmene čelného skla je nutné asistenčné systémy kalibrovať

Tieto inteligentné systémy majú radarové senzory a videokamery, vďaka čomu dokážu rozpoznať ostatných účastníkov premávky a včas upozorniť vodiča alebo aj automaticky zasiahnuť v prípade nebezpečnej situácie. Asistenčné systémy dokážu predísť viacerým nehodám a znížiť ich následky.  Pri poškodení čelného skla a jeho následnej výmene však treba odznova nakalibrovať kamery pre funkčnosť asistentov ako asistent jazdy v jazdných pruhoch, rozpoznávanie dopravných značiek či asistent núdzového zastavenia. Kalibrácia po poškodení skla prebieha nasledovne. Najprv je potrebná demontáž kamery, po ktorej prichádza na rad demontáž a montáž predného skla. Po vymenení skla sa znova pripevní a pripojí kamerový systém. Následne sa pomocou diagnostického zariadenia a softvéru identifikuje vozidlo, pre zistenie postupu kalibrácie. Ostáva už len posledný krok, a to samotná kalibrácia kamery. V prípade poškodenia skla, je potreba kalibrácie len ďalšou príťažou a problémom navyše. Avšak nefunkčnosť asistenčných systémov môže v niektorých prípadoch znamenať rozdiel medzi nehodou a bezpečným zvládnutím situácie.   

Pri kalibrácii asistenčných systémov sa rozlišuje statický a dynamický postup. Pri statických postupoch sa vyžadujú špecifické kalibračné terče a vhodné diagnostické zariadenie. 

U značiek ako Mercedes, Hyundai či Honda sa používa kombinácia statických a dynamických kalibračných postupov. Najprv sa použije statický postup a následne dynamický, čo býva väčšinou kalibračná jazda. 

Spoločnosť Bosch využíva diagnostický software ESI[tronic]2.0 pre riadenie kalibračných postupov a nastavovacích procesov špecifických pre dané vozidlo, keďže výrobca vozidla rozhoduje o tom, aká metóda kalibrácie sa má použiť.

Na statickú kalibráciu vytvorili kalibračné zariadenie SCT 415 so sadov terčov Multi-Target-shop. Toto zariadenia disponuje laserovou technológiou, ktorá slúži na vyrovnanie pozdĺžnej stredovej roviny auta (kamera, znak, anténa). Veľkou výhodou je viditeľnosť lasera aj pri dennom svetle a podpora zariadenia pre všetky metódy kalibrácie pre predné kamery.

Samotné terče sa dokupujú v závislosti od typu vozidla, nakoľko pre rôzne značky sa terče líšia. Statickú kalibračnú skúšku využíva väčšina automobilových značiek. U značiek ako BMW, Ford, Land Rover či Volvo sa využíva dynamická kalibrácia (resp. kalibračná jazda).

Bosch sa nám na výročnej konferencii ukázal aj z iných uhlov, ako ho väčšina ľudí pozná. Priznám sa, sám som nevedel aký má Bosch veľký vplyv na automobilové technológie a asistenčné systémy. Okrem riešení mobility ma veľmi zaujalo nové bezmaticové upínanie kotúča pre uhlové brúsky, ktoré neuveriteľne uľahčí výmenu rozpáleného kotúča. Kto má s brúsením skúsenosti, vie o čom hovorím.