HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG

29.08.2014

Test: BMW M235i F22

BMW nikdy nemalo rozmanitejši a kontroverznejší rad, ako práve dvojky. Okrem kupé a kabria prvýkrát v histórii aj typ s predným pohom Active Tourer. Ten má konkurovať Mercedesu triedy B a VW Golf Sportsvan. Športové modely radu 2 majú mladším priaznivcom skutočného jazdenia znovu priniesť radosť zo šoférovania. Prečo znovu? Lebo to čo BMW hlavne radom 3 v generáciách E30, E36 a E46 dokázalo a prinieslo sa z ponuky medzičasom akosi vytratilo. Hovorím o ľahkosti, obratnosti a jednoduchosti. To sa prerastenými a stále ťažšími novými generáciami z ponuky takmer celkom vytratilo. Iste, je tu Z4 aj bolo ostré 130i či 135i, no každodenná praktickosť týchto kúskov bola prinajmenšom otázna. Úlohou kupé a kabria radu 2 je priviesť do predajní voličov BMW, ktorí na prvé miesto stavajú zážitok a u iných výrobcov obmedzené možnosti a z ponuky vrtuľky museli siahať po jazdenkách starých vyše 10 rokov...

Ako dlhoročný majiteľ BMW E36 s nespočenými skúsenosťami s E30 a E46 môžem zodpovedne prehlásiť, že kontroverzná misia BMW 2 sa vydarila. Minimálne v prípade kupé a jeho výkonnejších verzií. Otvorene poviem, že osobne by som tento model vo verzii xDrive nechcel. To preto, že bez ohľadu na výkon motora či povrch (okrem snehu) prakticky nedokáže ponúknuť vrcholnú radosť v podobe powerslidov, praktickosť veľkého rejdu a už vôbec nehovoriac o poriadnom drifte. Na ten síce treba výkonnejší motor a samosvorný diferenciál, no obe tieto veci BMW 2 coupé ponúka. M235i je do príchodu M2 vrcholom ponuky, ktorá za príplatok 3840 € ponúka aj LSD. To je za samosvor sice šialene moc, no radosť, ktorú tento prvok prinesie nie je možné odmerať.

BMW 2 je najkontroverznejší typový rad výrobcu. Okrem kupé a kabria s pohonom zadných kolies sDrive a oboch náprav xDrive prvýkrát v histórii aj typ s predným pohom Active Tourer. Ten má konkurovať Mercedesu triedy B a VW Golf Sportsvan. Športové modely zas majú priaznivcom športovej jazdy znovu objaviť medzičasom zabudnutú radosť zo šoférovania.

Veľké M pred označením deklaruje, že toto zďaleka nie je len športiak s veľkým M balíkom optických doplnkov, ale divíziou M plnohodnotne vyladené polovičné eMko. Modely M Performance sa vyznačujú šedými spätnými zrkadlami (práve prvok, ktorý v mojich očiach narúša farebnú celistvosť týchto áut), zásadne inak naladeným podvozkom a výkonnejším motorom. Sériový max. výkon prepĺňaného trojlitra je 225 kW a vrchol je 400 Nm. V modeli M235i dostanete 240 kW (327 k) a 450 Nm. V kombinácii s pohonom zadných koliesa a športovou automatickou prevodovkou môže byť kilečko vaše už za 4,8 sekundy. To je hodnota rovnaká ako uvádzajú aj BMW M3 E92 so 4,0 l V8 s výkonom 309 kW (420 k). SlovakiaRing zvládne za 2:37! Viete si predstaviť, čo dokáže BMW M2? :)

Kombinovaná spotreba na našej testovacej trase s hodnotou 8,6 litra na sto je na 330 koňové stredne veľké auto veľmi milým prekvapením. Výrobca udáva pre kombinovanú premávku 8,1 l, čo je pri tejto značke jeden z najtesnejších rozdielov k realite. Ako snáď pri každom prepĺňanom benzínovom motore, pri užívaní si jazdnej dynamiky a jazdou štýlom plyn-brzda nie je výnimočné jazdiť az za dvojnásobok. Pri prevažnom rešpektovaní rýchlostných limitov, či presnejšie pri ich malom prekračovaní nebude problém držať sa s M235i sDrive pod 9 litrov na sto km. Okrem aerodynamiky je pod tým podpísaná aj hmotnosť. Nedá sa tvrdiť, že 1455 kg je extra super výsledok, no pre autá tejto veľkosti so 6-valcom to mohlo byť aj oveľa horšie. Napríklad MB SLK350 váži o celých 100 kg viac. Rozsiahle použitie hliníka na paneloch karosérie nás donútilo umiestniť magnetky TopSpeed.sk na zadné blatníky, nikde inde by nedržali...

Fabrický ladený 3,0 litrový prepĺňaný motor s prakticky všetkými dnes známymi modernými technológiami pre výkon, silu a efektivitu má 240 kW (327 k) pri 5800 - 6000 ot a až 450 Nm pri 1300 - 4500 ot.

Osobný zážitok s BMW M235i bude prelomový! Ak nechcete bezsenné noci a nekonečné dilemy kde naň zohnať peniaze, radím vám, zážitku s ním sa radšej vyvarujte. Inak to oľutujete! :)

Chválenie kombinácie motora N55 v podobe 35i a 8st. športového automatu je už nosením dreva do lesa. Na súčasnú dobu je to prosto skvelá kombinácia, bez ohľadu o akom BMW sa bavíme. Každé, ktoré som vyskúšal ma očarilo. 135i, 235i, 335i, 435i, 535i, 640 i, 740i a rovnako X3 35i, X5 a X6 40i. Motor prakticky nemá žiadnu turbodieru. Regulácia prepĺňania prináša rozprávkovú silu v 80% rozsahu otáčok motora od 1300 po 4500 ot. Jeho charakter je asi najlepším kompromisom a zároveň najlepším využitím predností prepĺňaného a ostrého atmosférického motora. Tento prináša dychberúce spojenie oboch svetov. Ohromujúci ťah v nízkych otáčkach a lineárnu ostrosť v tých vysokých. Úžasnú charakteristiku motoru robia technológe vysokotlakého priameho vstrekovania HPI, kompletne variabilného nastavenia časovania sacích a výfukových ventilov DoubleVANOS, kontinuálneho variabilného zdvihu ventilov Valvetronic a nízkotlakého prepĺňania malým turbom s nízkou zotrvačnosťou. Že ešte stále nejde o vyšpičkovaný motor najlepšie hovorí fakt, že bežný litrový výkon tohto motora v klasických verziách 102 k na liter v M Performance posunuli len na 109 koní na liter. Po prekročení 6 000 ot motor výrazne stráca dych. Preto ho ani nemá zmysel točiť do obmedzovača, ktorý je na 7 000 ot.

BMW M235i a vôbec výkonnejšie verzie kupé radu 2 sú autá ako šité pre dve skupiny zákazníkov. Tou prvou sú fanúšikovia značky, ktorí na starších typoch radu 3 kupé a neskôr radu 1 kupé spoznali hravosť, vyváženosť, precíznosť a jedinečnosť skutočnej radosti z jazdy kombinovanej s imidžom a kvalitou. Tí totiž celé roky nič adekvátne praktické a športové zároveň za relatívne rozumné peniaze u predajcov nedokázali nájsť. Ak pre nich boli prioritou práve spomínané, museli siahať po jazdených kúskoch. BMW totiž akosi opovážlivo zanevrelo na mašiny, na ktorých si postavili imidž a slogan, ktorý rešpektuje celý svet.

 

Druhou skupinou budú tí, ktorí hľadajú kvalitné zábavné a výkonné auto a BMW je jednou z možností. Osobný zážitok s ním bude celkom iste prelomový, preto ak nechcete bezsenné noci, alebo nekonečné dilemy kde naň zohnať peniaze, radím vám, zážitku s ním sa radšej vyvarujte. Inak to oľutujete! :)

BMW M235i F22
rok výroby 2014

 

PLUSY:

+ podstatne praktickejšie než 1 Coupé,
+ 390 litrový kufor,
+ nebadateľné oneskorenie turba,
+ sedačky a volant su výborné,
+ skvelý aktívny podvozok pre komfort aj      šport,
+ primeraná spotreba pri predpisovej jazde    (komb. 8,6 l/100 km),
+ tichý interiér,
+ brutálne dobrý zvuk je kombináciou          reality a audia,
+ výborná dynamika,
+ výkonné brzdy vädnú len minimálne,
+ veľmi slušný audio systém.

     

MÍNUSY:
 

- interiér ako v BMW 1,
- samosvor je nutnosť, nie voľba,
- start/stop system je tu nechutnosť,
- aerodynamický hluk bezrámových dverí,
- chýba permanentný ukazateľ teploty vody    a oleja,
- potešil by budík pretlaku turba,
- 52 litrová nádrž dá dojazd ledva 500 km.

BMW M235i

rok výroby 2014

Motor:

zážihový liatinový radový 6-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu pozdĺž s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva, variabilné časovanie výfukových a sacích ventilov DoubleVANOS, variabilný zdvih ventilov Valvetronic, objem 2 979 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 89,6 × 84,0 mm, kompresný pomer 10.2 : 1, max. výkon 240 kW (326 k) / 5 800 – 6 000 ot, max. krútiaci moment 450 Nm / 1 300 - 4 500 ot, litrový výkon 80 kW (109 k) / l, emisná trieda Euro5.

Pohon:

8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon zadných kolies, samosvorný diferenciál.

Podvozok:

nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, priečne skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy s vnútorným chladením vpredu štvorpiestikové a vzadu dvojpiestikové, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, DBC, ESP, DSC, DTC, hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov vpredu 7,5 x 18" + pneu 225/40 ZR18, rozmery diskov vzadu 8 x 18" + pneu 245/35 ZR18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4432 x 1774 x 1418 mm, objem kufra - 476/1502 l, rázvor 2690 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 470 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 7,6 l/100 km (výrobca), počas testu 8,6 l/100 km, objem nárdže 52 l, výkonová hmotnosť 6,13 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 250 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 4,8 s

Cena:

Základná verzia 218d - od 29 200 €,
Základná verzia M235i -od 44 790 €.

František HANZEL Komentár redakcie: František HANZEL

M235i pri prvom stretnutí prekvapí 2x. Naživo vyzerá oveľa lepšie ako na fotkách, hoc dizajn nebude to, čo presvedčí zákazníkov. Druhé prekvapenie príde po naštartovaní. Motor znie dobre už na voľnobehu, čím vyslovene láka k jazde. A to je presne to na čo bolo stvorené. M235i rozhodne nie je auto na predvádzanie sa v meste. Na to asi lepšie poslúži X5. Toto je skutočné jazdecké auto. Mne osobne výrazne pripomína model 325i E30. Pôsobí skutočne ľahko, čo skôr spôsobuje max . výkon 240 kW a hlavne krútiaci moment 450 Nm, než hmotnosť. Tá je totiž asi o 200 kg vyššia, ako by som čakal. Napriek tomu M235i priam neuveriteľne reaguje na plyn. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h, koniec koncov hovorí za všetko. Veď 4,8 s vôbec nie je bežná hodnota. Auto zrýchľuje s takou ľahkosťou a neuveriteľne dobrou zvukovou kulisou, že by som celý deň dokázal iba zrýchľovať a spomaľovať. Tešil by som sa pri tom z každého medzi plynu pri podradení a každého zatlačenia do sedadla pri zrýchlení. Toto kupé rozhodne nie je iba o jazde rovno. Samo BMW ho prezentuje ako veľmi ovládateľné a zábavné auto. A musím priznať, že vôbec nepreháňajú. M235i je krásne ovládateľné a ak už máte trochu odjazdené, môžete s ním užiť veľa zábavy. No začiatočníkom rozhodne neodporúčam režim šport plus, v ktorom sa vypína trakčná kontrola. Čo sa týka spotreby, jazdou podľa predpisov sa takmer podarilo dosiahnuť výrobcom udávané číslo. No verím, že každý nový majiteľ nebude jazdiť okolo 10 l/ 100 km, kým sa auta nenabaží. A to môže v tomto prípade trvať celkom dlho. Ani s komfortom to v M 235i nie je vôbec zlé. Určite si viem predstaviť ísť v ňom na dovolenku, aj keď namiesto diaľnice by to asi skončilo objavovaním kľukatých okresiek.    




SÚŤAŽ: Súťaž o lístky na TRUCK ARÉNA 2016 v hodnote 20 €

2 lístky na TRUCK ARENA 2016 za 20 € Po koľkýkrát sa koná zraz TRUCK ARENA? Chcem súťažiť


SÚŤAŽ: Vyhraj balíček autokozmetiky od Auto Kelly za 30 €

Balíček autokozmetiky za 30€ Koľko predajní má AutoKelly na Slovensku? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

29.08.14 18:26 | Falconwood
Dobrý test len tak ďalej.
Jazdím na: Renault

odpovedať

0 | 0

29.08.14 18:46 | martinB

45

79

M2 je oficialne potvrdena, alebo je to len zbozne prianie? vdaka za odpoved (test bol celkom fajn)
Jazdím na: Seat ibiza

odpovedať

0 | 0

30.08.14 10:19 | Samo

119

55

Či je oficiálne potvrdená neviem, ale existujú špionážne fotografie, ktoré ju zachytili (štvorica výfukov)

odpovedať

0 | 0

29.08.14 21:36 | Jozif

37

65

výborný test chaloši, palec hore pre Maťa :-)
Jazdím na: Toyota Auris Hybrid, Honda Insight

odpovedať

0 | 0

29.08.14 22:02 | Skulavy Tom

153

62

Neni tu ta tabulka s technickymi udajmi :/
Jazdím na: Tesla

odpovedať

0 | 0

30.08.14 00:03 | Ďumbier

52

82

bmw vyrába motorky, ale mercedes jazdí F1...a nehovor mi maroš, že to nemá význam, ked si zrátaš koľko techniky z F1 vedia využiť neskôr v sériových autách...
Jazdím na: Volkswagen Golf VII

odpovedať

0 | 2

30.08.14 06:23 | MaroS TopSpeed.sk

2679

87

Nič také netvrdím, no BMW robí dosť iného motoršportu z ktorého sa dá tiež čerpať pre produkciu. Navyše, BMW má toľko vývoja za také peniaze, že je otázne, či na lepšie autá budúcnosti motoršport naozaj potrebujú... F1 je dnes skôr otázkou prestíže, než potreby.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

2 | 0

19.12.14 21:31 | BoMaWe

153

65

Suhlasím Maroš.

K Mercedesu, C AMGje vždy pomalší ako M3 , v každej generacii robia ho pre amíkov, - je ako rušeň, ťažkopadny a silny, to asi nemaju z F1, nayvše, ak začnú dávať F1 techniku, bude to nie Mercedes ale 1,6 GTI Golf...Smutne...
Jazdím na: BMW M3 e46 Cabrio, Škoda 2,0TDI, Mercedes C 320 CDI AMG

odpovedať

1 | 1

30.08.14 09:04 | bigsoul

49

75

Však aj BMW bolo dlhoročne súčasťou F1. Ale sadni si do AMG a do ///M a pochopíš kde to je lepšie skĺbené!
Jazdím na: BMW e46 320d 110kw

odpovedať

1 | 0

05.09.14 17:53 | iteresant
ja nemam moznost sediet v amg a m, povies mi kde je to lepsie sklbene ?

odpovedať

01.09.14 12:29 | Fida626
Z F1 si v dnesnom pojati mozu zobrat mozno technologiu na setrenie paliva....
Jazdím na: Fiat Bravo 1.8 GT, BMW e90 330d

odpovedať

1 | 0

30.08.14 09:02 | bigsoul

49

75

Škoda, že to nebola verza so samosvorom, ktorý sa vrátil do ponuky :D
Jazdím na: BMW e46 320d 110kw

odpovedať

0 | 0

30.08.14 09:07 | johan
a just sa nebudem registrovat

odpovedať

30.08.14 10:22 | Samo

119

55

Škodíš možno akurát tak len sebe. Mne to tiež príde absurdné - registrovať sa zadarmo ako nutnosť, ale chcem si čítať tieto testy. Ale tiež som nahnevaný na nich za túto povinnosť - nezmyselnú.

odpovedať

0 | 0

03.09.14 16:23 | johan
nepaci sa mi ked sa ma snazia prinutit.. keby poprosia nemam problem

odpovedať

30.08.14 11:57 | DannyDeVito
Páči sa mi tá poznámka že chcú osloviť mladších :D aj ked celkom neviem odkiaľ by na taketo auto nejaky mlady chalan vzal :D Ja som rad ak si zo svojho platu budem vediet kupit ojazdeny Swift a udrzat ho v pojazdnom stave :D
Jazdím na: Škoda Superb, Mercedes C, Peugeot 206

odpovedať

0 | 0

30.08.14 20:17 | ...

45

79

aj zlodejski policiti a papalasi na slovensku maju synov :D pre nich ako stvorene
Jazdím na: Seat ibiza

odpovedať

0 | 0

02.09.14 11:59 | DannyDeVito
Pravda na tých som ako si pozabudol :D
Jazdím na: Škoda Superb, Mercedes C, Peugeot 206

odpovedať

0 | 0

28.09.14 17:06 | fayn

172

72

presne tak, normalny mlady typek je stastny ak dokaze kupit e46ku a potom ju samozrejme dat na lpg :)

odpovedať

0 | 0

30.08.14 13:51 | sharkyhax

18

81

Pekný test :) Musím priznať, že som BMW pozitívny, no tie interiéry mám pocit že zaspali dobu. Chcelo by to vynoviť. O jazdných vlastnostiach nepochybujem, to im vždy šlo.

OT: Mimochodom, neplánujete v blízkej budúcnosti test SEAT Leon Cupra? Bol by som veľmi zvedavný na Váš pohľad
Jazdím na: Volkswagen Jetta 1.4 TwinCharger 160, BMW 320i E90, Opel Astra K 1.4 Turbo 150

odpovedať

0 | 1

31.08.14 11:38 | heretik

198

81

Ja som zase velmi vdacny za tie interiery a mam pocit, ze su jedna z poslednych automobiliek, kde sa na to da pozerat a je to velmi ergonomicke. Drviva vacsina automobiliek prechadza na kadejake farebne pristrojovky, namiesto budikov tam daju lcd obrazovku a to mi vobec nesedi.
Jazdím na: Audi S6

odpovedať

3 | 0

31.08.14 11:45 | MaroS TopSpeed.sk

2679

87

Toto už robí vo veľkom aj BMW. Kompletne LCD prístrojový panel + veľký LCD pre iDrive... Zatiaľ za príplatok pre typy 5, 6 a 7, no trend je to jasný.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

31.08.14 15:58 | heretik

198

81

To som si vsimol prave v jednej nalozenej 5ke, ale keby si mam vybrat auto z druhej ruky, tak radsej nech ma aj chudobnejsiu vybavu, ale zato klasicke budiky. Chapem, ze je to celkovo akoze "technologicky pokrok" , ale vzdy si radsej sadnem do auta, kde je vsetko prehladne, jednoduche a analogove budiky musia byt :)
Mna si BMW ziskalo okrem ineho aj interierom. Uz v starych modeloch posobili budiky s oranzovym podsvitenim velmi prijemne. K tomu stredovy tunel natoceny na vodica, bez zbytocnych ovladacich prvkov s dobre umiestnenymi tlacitkami.
Jazdím na: Audi S6

odpovedať

1 | 0

28.09.14 18:34 | Ja
(Aj) preto mám Lexus IS200 a je mi ho ešte ľúto dať preč. Má krásne "budíky" :-D
Jazdím na: Lexus IS200, Volkswagen Golf, Ford Mondeo

odpovedať

0 | 0

31.08.14 10:40 | bmwleading

34

86

Paradny test !!! :) UP !
Jazdím na: BMW M3 E46

odpovedať

0 | 0

31.08.14 11:46 | Celuar

8

93

Veľmi fajné, ono BMW aj keď ja osobne značku až tak nemusím, to skrátka vie. Pri tej poznámke že BMW chce osloviť mladých som sa len pousmial, pri tých cenovkách by to asi nešlo. (respek. len v prípade bohat. oteckov a ich synov, možno aj dcér :-D )

Inak vidím že Maroš BMW zjavne miluje a trošku možno je tam aj dávka zaujatosti, osobne je to samozrejme vec každého ale myslím si že Mercedes je veľmi zvučná značka v oblasti motošportu napriek aj výrobe autobusov (PS: Ktoré sú inak tiež veľmi dobré ;-) )

Maťo inak na okruhu veľmi fajne ;-)
Jazdím na: Ford Fiesta MK6

odpovedať

1 | 0

01.09.14 10:17 | AXE
Marosku, tie drifty v meste su podarene ;)

odpovedať

01.09.14 16:55 | krize bmw
Ta operadla vypadala ze jsou z papiru ze se v prvni zatacce prelomi krize identity bmw pokracuje ta auta vypadaj jak mitsubisi z 90 let to auto je tak seredne ze to snad ani nemuze bejt bmw mam chut vzit bejzbolku a zrusit ho

odpovedať

02.09.14 00:59 | snob

45

79

skus vyhladat odbornu pomoc (?)
Jazdím na: Seat ibiza

odpovedať

0 | 0

02.09.14 12:07 | heretik

198

81

+1
Jazdím na: Audi S6

odpovedať

0 | 0

01.09.14 20:58 | marossek

18

80

Mne sa normálne zdalo, že keď Peter šoféroval auto tak sa bál :D ... inak konečne test s BMW a veru stál za to :)
Jazdím na: BMW 116i

odpovedať

0 | 0

02.09.14 18:18 | Vermik
Zdravím chlapi a díky za tento test :-)) fakt krása se nato dívat.


Ps:jízda v městě byla supr :-)
Jazdím na: Mazda Xedos9, Suzuki RF900R

odpovedať

0 | 0

05.09.14 23:40 | Warrual

10

53

Nemůžu se dočkat dalšího testu. I když to bude nějaká plečka ošklivá tak se tu na TS moc rád kouknu. SUPER testy

odpovedať

0 | 0

09.09.14 06:07 | jojo

94

62

Obmedzovaním obsahu pre všetkých čitateľov dosiahnete len to, čo Piano.
Nechápem motív vášho počínania, ale však hádam viete, čo robíte.
Za seba môžem povedať len toľko, že to čo obmedzíte, neuvidím.
Jazdím na: Škoda octavia, Škoda rapid

odpovedať

0 | 0

09.09.14 07:07 | MaroS TopSpeed.sk

2679

87

Pre ľudí je prirodzené kupovať knihy, časopisy i noviny. No je všetkým veľmi proti srsti zaplatiť za web noviny. Máte pocit, že tie sa robia bezplatne a samé? Vieme veľmi dobre, že ľuďom piano prekáža, preto máme registráciu bezplatnú. Ak je aj toto pre niekoho problém, dať nám svoju ak aj nie hlavnú emailovú adresu, v poriadku... Mesačne sa tu v priemere registruje tisíc nových užívateľov, čo je lepšie než sme čakali. Všetkých aj tak nezískame.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

09.09.14 15:57 | vosp
Chapem kam sa tym mieri, ALE ma to viac aspektov, ktore nie su spomenute vobec:
1. Tu knihu a casopis atd. kupim v kazdom PNS ci knihkupectve a dokonca anonymne. Da sa niekde takto kupit piano na SME ? Sotva. Cize dostupnost mimo net a anonymomita. (cital niekto podmienky piana? nemas kartu, nemas paypal na..r si ...
BTW Vraj chranime vase data - no asi ako orange a dalsi experti, open ssl je fakt cool riesenie)
2. Kniha po kupe ostane, kym ju akokolvek "nezrusim" ja sam. Kde je cez net zaruceny trvaly pristup ? Vypadne server, siet operatora, skonci sluzba ... ano mozem robit offline browsing, ale na to treba cas, nejake skusenosti a kopec miesta na disku. Alebo potom tlacit, co su dost vysoke naklady pri domacom pouziti.
3. Selekcia - kupim len knihu alebo cislo casopisu, ktore chcem, nie komplet vsetko. Ano cena je adekvatna forme i obsahu, ale nie vzdy ovplyvnitelna.
Teda nemate de facto ziadnu fyzicku distribuciu, staci jeden server s reklamou a frcime.

Napriek tomu chapem zmysel plateneho obsahu. Len to nie je dotiahnute.

odpovedať

28.09.14 18:45 | lexus
Som rád že na Slovensku máme nejaký takýto web kde sa chalani neboja povedať aj nejaké "mínus" k autu inak by to bola len platená reklama... PS: Dnes sa človek musí zaregistrovať skoro na každom fóre tak prečo nie tu? A keď je niekto paranoidný - osobné údaje atd. zaregistrujte si zadarmo nejaký iný mail a meno si dajte Janko Mrkvička je to nie? Za to sa nestriela ...
Jazdím na: Lexus IS200, Volkswagen Golf, Ford Mondeo

odpovedať

0 | 0

09.09.14 14:26 | Kicko

120

76

Tak som sa konecne na treti pokus zaregistroval a nelutujem... fajny test, parada vidiet auto na okruhu.
Jazdím na: BMW X5 40d F15, BMW 335i E93, Lotus Exige S240

odpovedať

0 | 0

09.09.14 16:05 | vsop
Este jeden atribut:
To plati vseobecne. Mame dynamicke moznosti designu stranky, aj tak pri full HD mam polovicu obrazu backgound a scrolujem ako cicimbrus (otvaranie v dvoch instaciach je hovadina). Lebo vraj tablety a mobily - to staci. Kolki pisu realne do diskusie z toho tabletu ci mobilu ???
Chapem, ze mozno "slaby" webhosting ? ...

odpovedať

20.09.14 20:50 | majjo29
Paráda parádny test BMV je N1
Jazdím na: BMW F 10

odpovedať

0 | 0

28.09.14 16:42 | m.z.
S poznatky v testu takřka 100% souhlasím. Druhým rokem jezdím s M135i a je to nejlepší auto, jaké jsem kdy vlastnil (a už jsem jich pár 300k měl)...

Samosvor jsem nechal domontovat po půl roce - opravdu nezbytnost, pokud s autem jezdíte na okruhu, nebo sportovně, navíc s bonusem lepší trakce v zimě, která je absolutně bez problémů. X-Drive jsem nechtěl a ani nedoporučuju, není to už ono.

Na Nürburgringu není problém držet krok s místními matadory v silnějších kárách.
Jazdím na: BMW M135i

odpovedať

3 | 0

28.09.14 18:36 | lexusik
Perfektny test, len tak ďalej chalani !
Jazdím na: Lexus IS200, Volkswagen Golf, Ford Mondeo

odpovedať

0 | 0

09.11.14 20:45 | lama
Mal som tú možnosť sa povoziť. Škoda ,že som tvoj osobný zážitok nečítal skôr. Mohol som sa vyvarovať tých bezsenných nocí .
Jazdím na: BMW 320d

odpovedať

0 | 0


Jaguar AWD XF leto 2016