HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG

21.04.2014

Test: Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Už druhé desaťročie ani v najmenšom netreba pochybovať o tom, že najväčšia automobilka sveta to s hybridmi myslí smrteľne vážne. Typ Prius, ktorý aktuálne ponúka v III. generácii je celosvetovou automobilovou celebritou, najmä vďaka rozšírenej mánii hollowoodskej produkcie ukázať ho ako auto povinnú súčasť pracujúcej inteligencie veľkomiest snáď v každom druhom americkom filme.

 

 

Faktom tiež je, že Prius je dnes lepší a krajší než kedy predtým a naozaj ide na dračku. Dokonca tak, že kynoží bezprostrednú konkurenciu. Priusu sa nedávno podarilo zahubiť porovnateľne dobrú Hondu Insight. Pre tých, ktorí chcú do sveta menej nahlas kričať: "MÁM HYBRID! Beriem na životné prostredie naozaj ohľad, len o tom nehovorím!" má Toyota v ponuke ešte praktickejší a cenovo mierne dostupnejší typ Auris. Špeciálne vo verzii Touring, alebo teda po našom kombi, toto auto naozaj dáva zmysel. Ak medzi vašimi prioritami aj na denné jazdenie v prvej päťke nie sú slová ako dynamika, rýchlosť, predbiehanie, kopce a štýl, naopak, máte tam pojmy ako nízka spotreba, lacná prevádzka, spoľahlivosť, rodina, decentnosť a slušnosť, určite čítajte ďalej! Myslím to ozaj vážne. 

Aj na Slovensku, v prudko antihybridnej krajine, má Toyota v ponuke až 6 modelov s aj prídavným alternatívnym elektrickým pohonom. Napriek tomu, že naša krajina pre tieto autá neponúka žiadne zvýhodnenia (nie, že by hneď mala) si v kombinácii so sortimentom prémiového Lexusu vyberie naozaj každý. Teda každý, kto nechce klasické auto, nie len v zmysle tradičných značiek, ale aj pohonu a vôbec prístupu. A zamiešať do mixu môžete pre hybrid aj trošku neštandardné požiadavky ako je luxus, pohodlie, pohon oboch náprav, či dokonca jazdu v teréne. Tento Auris zďaleka nebol prvý hybrid, ktorý sme šoférovali. No stál sa prvým, ktorý sme mali na dlhšiu dobu a mohli ho preskúmať trošku podrobnejšie. Vyskúšali sme časom a miliónmi kilometrov preverený hnací agregát Toyoty Prius III. generácie. Tu prevlečený do typu Auris Touring Sports. Bol najvyšší čas, aby sme mali osobnú, nie sprostredkovanú skúsenosť so zelenším autom blízkej budúcnosti a vlastne súčastnosti. Naše poznatky snáď dobre sumarizuje tradičný videotest. Pod ním uvediem ešte ďalšie dôležité fakty, ktoré sme z videa buď vystrihli, alebo v ňom ani neboli, aby sme vás nežiadali dopozerať nie komplexný videotest, ale celovečerný film. Beztak je to s 25 minútami riadna nálož, čo nás aj trochu mrzí. No toto nie je celkom bežné auto...

V komplexnom hodnotení bezpečnosti podľa nárokov konzorcia EuroNCAP získala II. generácia Toyoty Auris bez problémov nie len 5 hviezdičiek, ale aj slušne vysoké skóre v oblasti pasívnej bezpečnosti ochrany dospelej i detskej posádky na úrovni 92 a 88 %. V oblasti ochrany chodcov a asistenčných systémov je so ziskom 68 a 66 % na úrovni lepšieho priemeru. Každopádne je to plnohodnotne bezpečné a vhodné rodinné auto. 

Toyota Auris Hybrid, či už ako hatchback, alebo kombi je veľmi vhodnou voľbou pre vodičov, ktorí hľadajú dostupné auto s naozaj nízkymi prevádzkovými nákladmi, prakticky nulovými starosťami, nízkou spotrebou, bezpečnosťou pre rodinu a priestranným interiérom s veľkým kufrom. Auto, ktoré bude jazdiť v drivivej väčšine krátke vzdialenosti do 20 km v meste a často štartovať. Auto pre ľudí, ktorí kupujú rozumom, nie srdcom. V týchto oblastiach neostala Toyota Aurisu zo svojej celosvetovej povesti naozaj nič dlžná.
 

Ak však chcete dynamické zvezenie, dostatok sily nie len pre jazdu po rovine či z kopca, ale aj pre predbiehacie manévre, do kopca a naloženým autom, nedajte sa obalamutiť slovkom Sports v mene tohto modelu. Kombinovaný výkon 100 kW (136 k) možno nevyzerá na papieri najhoršie. Ani zrýchlenie na stovku pod 12 sekúnd nie je celkom katastrofa, no slovo dynamika ani pružnosť v dnešnom zmysle či štandarde by som v súvislosti s týmto autom rozhodne nepoužil. Ako je pre málo výkonný atmosférický zážihový (benzínový) motor typické, každé zásadnejšie navýšenie hmotnosti auta posádkou, alebo batožinou sa pod ďalší pokles dynamiky významne podpisuje. Pre vás má Toyota v ponuke aj klasické verzie len s benzínovým, alebo naftovým motorom. Ak pri tom nebudete z celkom bežnej dynamiky ochotní poľaviť, zabudnite na spotrebu pod 5 litrov na sto.


Cenník Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Kým zvonku okrem štítkov netradičnú techniku nič neprezradí, otvorenie kapoty zodvihne obočie nejednému mechanikovi :)

Toyota Auris Sports Touring Hybrid

 

PLUSY:

+ premakaná tech. pohonu Synergy Drive,
+ dizajn má šmrnc,
+ nízka hmotnosť (1410 kg),
+ komb. reálna spotreba pod 5 l/100 km,
+ veľký objem kufra 530/1658 l,
+ nízka nakladacia hrana, rovné dno,
+ slušný dojazd (vyše 750 km),
+ prijateľná cena (od 21 000 €),
+ zostatková hodnota klesá pomaly.

 

     

MÍNUSY:

- biedny výkon,
- chabá dynamika,
- lacný interiér,
- hlučnosť od podvozka,
- športová len na štítkoch.
 


 

 

Toyota Auris Touring
ports Hybrid
rok výroby 2013
Hnací agregát:

zážihový, atmosférický radový 4-valec, vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, variabilné časovanie ventilov, objem 1 798 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, max. výkon 74 kW (100 k) / 5 200 ot, max. krútiaci moment 142 Nm / 4 000 ot, litrový výkon 55 kW (75 k) / l.

synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 60 kW, max. krútiaci moment 207 Nm, akumulátor NiMH.

Spoločný výkon hybridného systému 100 kW (136 k).

Pohon: elektronicky ovládaná bezstupňová samočinná prevodovka e-CVT, pohon predných kolies v troch režimoch, len elektropohon, len spaľovací motor, kombinácia oboch pohonov.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové zavesenie elektronické systémy podvozka: ABS, TC, EBD, EBA, VSC, HAC.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 17", pneu 225/45 R17
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4560 x 1760 x 1475 mm, objem kufra - 530 / 1658 l, pohotovostná hmotnosť - 1 410 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba -3,8 l/100 km (reálna pod 5 l/100 km), výkonová hmotnosť 14,1 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 175 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 11,2 s

Cena:

Základný model - od 20 990 €, (zvýhodnenie 2 000 €)
Test verzia - cca 24 000 €, (zvýhodnenie 3 200 €)



SÚŤAŽ: Súťaž o AKU vŕtačku Starline za 65 €

AKU vŕtačka Starline za 65 € Chcem súťažiť


Aktuálna ponuka z AUTOBAZAR.EU

DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

21.04.14 21:06 | I-no-no-1
Tie videá idú kvalitou stále hore, dobrá práca. Tlačidlo boost pobavilo.
Trochu otázka k tej tabulke s parametrami:
benzínový motor 100 kw či koní? Spoločný výkon systému už potom vôbec nevychádza

odpovedať

0 | 0

21.04.14 21:58 | MaroS TopSpeed.sk

2718

91

Jo, bola tam chyba, motor 1,8i má len 74 kW. Vďaka za postreh.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 1

29.07.14 11:17 | zavo
spolocny vykon 100kw, ale nikde sa neuvadza kolko je spolocny krutak. Teoreticky by to bolo byt aspon 300nm v kazdych otackach, ale niejako sa mi tomu nechce verit.
Na aute som sa uz vozil a musim povedat, ze ma neskutocne zaujalo. Len sa bojim ako sa to bude spravat cestou cez donovaly do kopca , ktore davam kazdy mesiac.

odpovedať

0 | 0

21.04.14 21:59 | whipper_snapper
vyborne video !

odpovedať

0 | 0

21.04.14 22:10 | Johny

1436

54

Kolko kg by važili baterie ktoré by boli schopné taketo auto hýbať 20km len na elektriku? Jediný význam by som videl mať taketo auto v garaži rodineho domu, večer na nabijačke a rano do roboty a naspak za elektriku, myslím že vela ludi toči tak 20-30km denne. Inak je to auto celý nezmysel samozrejme, interier otras, sedačky ako z 90tych rokov, dizajn tiež zvlaštny, tak prečo? hmmm
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

1 | 4

22.04.14 07:04 | Hank
Mne sa to nezda ako nezmysel, ked ma auto min o 2 litre mensiu spotrebu ako ine benzinove. Mam ho rok a posledne dve nadrze som vyjazdil s realnou spotrebou 4.2 a 4.1 l na 100 km. Budiky ukazovali dokonca 3.9 a 3.8. Jedna sa ale o pohodove jazdenie. Prec su casy ked sa jazdilo plyn - bryzda - plyn.

odpovedať

0 | 0

22.04.14 09:38 | Johny

1436

54

No mne to ako nezmysel príde, mať auto čo ma jazdnu dynamiku ako Š120 :-) spotrebu ako klasický dizlak, dizajn je tiež na polemiku ale prosím :-) Tak nechápem, OK ked už nie octaviu alebo golf7, kedže ste japan pozitif klapkovitý :-) tak aspon škaredý civic combi 1,6kamna a máte silný motor aj dobru spotrebu. a S vaším stýlom jazdy by ste tankovali lacnu naftu oproti benzínu so spotrebou 3,5litra na 100km. Takže nezmysel? podla mna hej, a baby sa asi nedaju baliť na to že mam hybridný kombik, ja poroste nevidim žiadny dôvod mať taketo auto. ekologia žiadna kedže to nežerie menej tak ako teda :D
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

1 | 4

22.04.14 10:01 | Hank
Auta kupene srdcom som uz mal. Jedno 300 konovy benzin, nevedel som sa doplatit benzinu, druhy premiova nafta, s jeho hlucnostou som sa nezmieril ani ked som ho predal, toto tichucke, vykon postacujuci na predpisove jazdenie, excelentna spotreba, len pochybujem ci tu spotrebu naftaka dosahujete aj po meste. Ja jazdim 30 percent mesto, 30 okresky. Zabudol som upresnit ze mam kratkeho AURISA HSD. Pisem to preto, aby bolo jasne ze cielova skupina tohoto auta nie je milovnik rychlej a dynamickej jazdy tazko kroteny policajnymi kontrolami.

odpovedať

0 | 0

22.04.14 10:49 | Johny

1436

54

OK tak to beriem tak potom že to bolo kupované nie z rozumu ale proste že to človek chce, pretože ak by mne zase vadila hlučnosť naftaka tak je tu benzin na plyn, kde spotreba vyjde tiež pár korun. OK, Tak šťastné a beznehodové km prajem :-)
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

2 | 0

24.04.14 21:06 | lukasenko
moj nazor. to auto je pekne. takze dizajn je subjektivna vec. golfa a octaviu by som si nekupil uz len kvoli tomu ako sa kradnu (bratovi 4 krat ukradli airbag aj svetlomety), nechcel by som zit v takom strese. ale to asi nepochopi nik kto take problemy este nemal... vzhladom na to ake spolahlive su priusy(dlhodobo), mam pocit ze to je na udrzbu menej nakladne ako diesel. spotreba rovnaka takze casom na tom asi ozaj usetris. jediny problem je ta dynamika ale to uz zalezi od sofera, treba povedat ze 11-12 sekund na stovku vobec nie je katastrofa, chodim na aute co ma cca rovnake zrychlenie a pokial fakt nie som sportovec tak silnejsie mi netreba. omnoho omnoho vacsia zabava je aj tak rezat zakruty a vychutnavat si podvozok auta ako robit dake trapne sprinty(ale tie sa zidu pri predbiehani)

odpovedať

0 | 0

24.04.14 21:45 | Hank
z vlatnej skusenosti mozem povedat ze podvozok to ma vyborny, nie som tester, aby som mal prehlad ako jazdia ine sucasne auta, ale moj prestup z BMW 3 radu hodnotim pozitivne, to auto sedi na ceste mozno este lepsie.

odpovedať

0 | 0

02.07.15 09:29 | This Guy

169

66

zrychlenie 0-100 za 11 sekund ma valstne 90% 2 litrovych dieslov. + ten ich nemožny zvuk, DPF a ine.
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

1 | 0

09.08.14 16:23 | Ľuboš
Prídavné batérie vážia cca 65 kg. Kúpiť ju môžeš napríklad tu: http://www.plughybrid.de/shop-2/unkategorisiert/4-kwh-phef-kit-320v-390v-13a/?lang=de

odpovedať

0 | 0

21.04.14 22:13 | wege
ta jednosmerka co :DDD

odpovedať

0 | 0

21.04.14 22:20 | Draho TS

306

87

myslis parkovisko pred Metrom? sak tam nic nechodi, to bolo bezpecne.
Jazdím na: Mazda RX-8

odpovedať

0 | 0

21.04.14 22:23 | wege
Ved v poho, ja som rad ze aj pocas sviatkov pridate nove video ;)

odpovedať

0 | 0

22.04.14 00:00 | Miso

73

64

Super test, som rad ze ste konecne na topspeede vyskusali aj auto ktore neni sportovo zamerane, ale skor pre rodinu.
25min vobec nevadi.
Jazdím na: Honda civic

odpovedať

0 | 0

22.04.14 00:35 | mb
k tej dlzke videi...vobec podla mna nevadi, ze maju cez 20 min. mne osobne by nevadilo ani cez 30 min. dobre sa na to totiz pozera, mate trefne poznamky, nebojite sa kritizovat. ste proste ini, spravte z toho svoju vyhodu a neprisposobujte sa inym, tuctovym redakciam bez vlastneho nazoru. palec hore a vdaka za video aj cez sviatky :) drzim palce
Jazdím na: Volkswagen 2009

odpovedať

0 | 0

22.04.14 00:37 | Mentalko
Chcel by som vás upozorniť na jeden nezanedbateľný fakt, a to ten že síce sa ta prevodovka volá e-CVT ale CVT ako také to nie je, pretože sa jedná o planetárnu prevodovku teda akúsi formu diferenciálu (ak to môžem tak povedať). Inak pekný test tak ako všetky ostatné :). Chalani robíte to vážne dobre ;). Len tak ďalej.

odpovedať

0 | 0

22.04.14 09:05 | Ľubo§§
Chcel by som vás len poopraviť že ten kufor je až 3 najväčší octavia je druha 610 a prvá je honda civic tourer z 624 litrami.

odpovedať

0 | 0

22.04.14 09:15 | MaroS TopSpeed.sk

2718

91

Pravda, pravda. Tento videotest sme nakrúcali ešte v novembri 2013. V tom čase nebol Civic Tourer autom, na ktoré by sme si automaticky spomenuli.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

23.04.14 20:34 | pvav
A čo Golf Variant (606 l) Seat Leon ST (587 l)?
Táto Toyota má najväčší kufor asi len v svojej triede bielych hybridných kombi.
Jazdím na: Volkswagen Golf Mk7 Variant

odpovedať

0 | 2

22.04.14 09:24 | MArtin

1189

93

Velmi dobry test. V podstate dva nazory ludi co sa do toho rozumeju a kazdy trosku iny pohlad na vec. 25min v tomto pripade nebolo vela a velmi som sa pri sledovanibavil - takze ziadny nudny opis faktov alebo marketingove bulshity.
Jazdím na: Volvo , Hyundai , Volvo

odpovedať

0 | 0

22.04.14 10:42 | M.B.

32

45

Dobry den.

Test - ok.
Navigacia by mala mat aj SLOVENSKE MENU!!!
(Dnes je to asi pre IT technika 1-den prace - importer by mal byt flexi.........)
Jazdím na: Toyota Auris

odpovedať

0 | 0

22.04.14 10:59 | MaroS TopSpeed.sk

2718

91

Slovenské menu, ak viem správne, nie je len záležitosť nahratia do riadiacej jednotky auta, ale aj správneho, presného, odobreného prekladu. Je iste milé mať to v aute, no pre tak malý trh je pochopiteľné ako to nerobia, prípadne keď je pre SR len česká verzia.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

15.05.14 12:36 | ps1818
Slovenské menu je súčasťou výbavy od modelového roka 2014, t.j. v súčasnosti objednané autá ho už majú. A súčasne majú aj Toyota Touch vo verzii 2, čo znamená okrem slovenčiny (a česštiny) aj väčšie rozlíšenie obrazovky, MirrorLink a zopár ďalších technologických fines.

odpovedať

0 | 0

22.04.14 11:17 | Hank
Ja mam kratkeho aurisa a preto ze Vas povazujem za profikov skuste zistit aku na AURIS nadrz. Vsade sa pise 45 l a o tom ma presvedciaju aj u predajcu. Podla mna je to ale len 40 l. Pri dojazde skoro na nulu tam viac ako 39.xx nedam. Dokonca na SPRITMONITORe som nenasiel nikoho kto by viac natankoval. Je to jen malickost, ale ked ste minule pisali o zmensovani nadrzi tak som sa na tom pozastavil.

odpovedať

0 | 0

22.04.14 12:33 | Jozef

123

64

Zdravim, osobne vlastnim Aurisa Hybrid v kombi verzii, a musim povedat ze velmi slusne a poctivo postavene auto za priatelnu cenu v pomere vybava-cena. S istotou mozem povedat ze v mestkej premavke schova jak dieslove tak aj benzinove auta spotrebou!! na okreskach to bude cca. od 3,5 do 5 litrou. takze kto jazdy mesto a okresky tak moze ratat s realou spotrebou od 4 do 5,5l a to sa nemusi ani neako moc silno snazit, zalezi na stile jazdy a zvolenej trase. Jedina nevyhoda sa prejavy na dialnici pri 140km to bude zrat okolo 6 az 6,5l. Takze pre vsetkych zaritych ritomagorov co povazuju hybrid za zbytocnost odkazujem chodte sa previest!! a potom vam oci vypadnu z jamiek z tej spotreby!! :)
Jazdím na: Volkswagen Touran

odpovedať

1 | 0

22.04.14 18:57 | Miko
Maroš & kol. TS. , Prosím neberte to ako rýpanie, alebo niečo podobné, no každý sme boli doma od piatku "(asi)", nebolo vhodné dať test na web už skôr? Prípadne nejaký ešte bombovejší?..návštevnosť by bola mega, teda aspoň ja som sem chodil hádam 7x denne, či sa dačo neobjaví...

odpovedať

0 | 0

22.04.14 19:26 | MaroS TopSpeed.sk

2718

91

Miko, v pohode. No čo tak pochopiť, že aj my by sme radi sem-tam nejaké voľno? Veď nič vám neujde... :)
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

22.04.14 22:22 | Jozef

123

64

Maros z TS. musim ta opravit, vami testovani model ma viacprvkovu zadnu napravu :)
Jazdím na: Volkswagen Touran

odpovedať

0 | 0

23.04.14 09:17 | janič
Fajn autičko pre menšiu rodinu v meste ,ked sa človek nesnaži za kazdu cenu jazdiť športovo a jazdiť driftom kazdym zjazdom obchvatu.Hlavne pre tych ktori maju radi pohodičku za volantom cvt,aj pre ženy.(pre kozumentov bylin)smajlik

odpovedať

0 | 0

23.04.14 14:48 | steaven

90

82

Bol som sa osobne previest a to auto ma tak dostalo ze ak by som na to mal tak ho bere z fleku. Ta pohoda pri jazde to ticho a spotreba nechapal som. Moze mi tu niekto hovorit taky hentaky diesel. Diesel bol a vzdy bude kurvitko. Tolko veci co sa tam posere vsetekovanie, filter, turbo a tak dalej toto sa tu neriesi. Nastartujem prejdem desat metrov vypnem a tak dookola a bez jedneho problemu. Nechsa paci skuste to s dieslom a dovidenia. Toto je auto z rozumu.
Jazdím na: Honda CR-V

odpovedať

4 | 0

23.04.14 18:38 | esak_16V
Opäť výborný test.
Plánujete aj test Mondea MK5 keď príde na trh?

odpovedať

0 | 0

24.04.14 08:08 | MaroS TopSpeed.sk

2718

91

Ak nám ho Ford požičia, určite áno.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

27.04.14 08:33 | Ragnarr

7

95

Ako fordista sa velmi tesim na prichod noveho Mondea a rovnako dufam, ze sa dostane na test do vasej redakcie :) ale ked uz ste mali fiestu 1.0 a ST, tak snad importer nebude robit problemy.
Jazdím na: Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost

odpovedať

0 | 0

24.04.14 13:28 | Škoda-naj-cars
No faktický šrot to vám poviem ja som si ho od Toyoti požičal a bolo pomalé aj keď som nemal zapnutí ev mode a bolo pomalé a eco mode a power mode to bolo strašné.Strašný zvuk ma to auto fakt šrot auto
Jazdím na: Mercedes CLS

odpovedať

0 | 2

24.04.14 15:06 | Jozef

123

64

chcem vidiet ten tvoj srot co mas v garazi ty! a jak tak kukam tak asi to bude škodovica :-)
Jazdím na: Volkswagen Touran

odpovedať

1 | 0

24.04.14 16:23 | jou
nechaj chlapca, on sa vozí v stodvacine L&K na režime race a z mokrych snov ma mokro v gacoch.

odpovedať

0 | 0

24.04.14 21:11 | lukasenko
podla mna to je nejaky tuner co ma 20 rocne vyhulene fiat punto.

odpovedať

0 | 0

24.04.14 21:12 | lukasenko
dakujem za test. ked som zbadal co ste testovali bol som prekvapeny a cakal som ze tomu autu poriadne nalozite (negativ) prekvapili ste ma

odpovedať

0 | 0

25.04.14 10:34 | Zdenál
Bude i test nového MINI Cooper S v někdy dohledné době?
Jazdím na: BMW 5er

odpovedať

0 | 0

28.04.14 10:06 | reqelka
tak testovať športovo auto a hybrid? skôr nas pri takom aute zaujíma spotreba

odpovedať

0 | 0

28.04.14 13:50 | MaroS TopSpeed.sk

2718

91

Čím bol tento test športový? Spotreba sa snáď nespomenula?! Športové autá beriem na okruh...
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

03.05.14 21:08 | Attila
Toyotaci, kde ste kupovali svoju Toyotku? Zvazujem kupu RAV4. Viete mi odporucit nejakeho dobreho predajcu v okoli BA? PPC je udajne nic moc... :-/

odpovedať

0 | 0

05.05.14 16:50 | Vojtech Hank
V Trnave su super ochotní, nebanujem ze k nim chodim aj ked nie som z Trnavy.

odpovedať

0 | 0

07.05.14 11:03 | kakadu
ja som spokojny s autograndom na vajnorskej. ziskali aj ocenenie autoservis roka 2013. myslim, ze to o niecom svedci.

odpovedať

0 | 0

06.05.14 01:05 | nesztor

144

77

Super test a ďakujem,lebo toto auto ma zaujíma a nikde som nevidel takýto opis.
Dnes to už naozaj nie je o dynamike,výkone,športovom podvozku a pod. Policajné kontroly sú prísne a drahé a som rád, lebo už na ceste stretávam stále menej a menej "de..lov". Dnes je to vzhľadom na ekonomiku o spotrebe a cene auta-výbave. Hybrid by sa lepšie predával vtedy,ak by aj náš štát prispel nejakým "eko" príspevkom, lebo nadobúdacia cena auta je vyššia a dnes je "nútený" trend mať auto na nie viac ako 5 rokov. Treba si zvážiť, že komu sa ako tie peniaze vrátia. Toyota sa ale uberá dobrým smerom,lebo cena tohoto vozidla v najvyššej výbave je veľmi podobná, či už ide o Hybrid,alebo len čistý benzín.
Jazdím na: Chevrolet , Volvo , BMW

odpovedať

0 | 0

15.05.14 13:47 | ps1818
V súčasnosti čakám na svojho objednaného Aurisa Touring Sports 1,33 VVTi Trend+Business+Comfort+Skyview. Doposiaľ som nikde na webe nedokázal nájsť test Aurisa (aspoň krátkeho) s týmto motorom.

Našťastie ochotný predajca v Žiline mi na 1,33 umožnil slušnú skúšobnú jazdu a musím povedať, že v porovnaní s 1,6 som nevidel podstatný rozdiel - teda aspoň pri mojom defenzívnom štýle jazdy. Naviac v otáčkach krásne ožil, takže ani predbiehanie s ním nebude až taká katastrofa.
Čo sa týka kufra a jeho porovnania s konkurenciou, čítal som (http://www.autozurnal.com/honda-civic-tourer-vs-skoda-octavia-combiporovnali-sme-najv... ), že kým Škoda, VW,... kalkulujú do objemu kufra a celý priestor pre rezervné koleso, Toyota nie. Takže tých 530 litrov je ozaj len kufor + priestor pod medzipodlahou. Takže s dojazdovou rezervou má Octavia 588L (ktovie koľko by mala s plnohodnotnou - možno 550?) a Civic kombi len 499L. Takže nie je objem ako objem. Každopádne naháňanie sa za litrami je na dve veci, keď si uvedomím, že Auris síce priestor na rezervu má, ale v štandarde nemá ani dojazdovku. Budem musieť dokúpiť :( Hlavné je, že pôdorys kufra je fantastický, keďže práve tento parameter kufra je podstatný pre mladú rodinu (kočík a spol.)

Na druhej strane za cenníkových 17.390 eur (ja som však ešte navyše vyrokoval dooosť veľkú zľavu) som kúpil kompletne vybavené auto, ktoré okrem xenónov, koženého interiéru a vstavanej navigácie má prakticky všetko, vrátane panoramatickej strechy, vyhrievaných sedadiel, parkovacej kamery, samočinného parkovania či bezkľúčového prístupu a štartovania. A ešte k tomu aj ten navigačný modul sa dá kedykoľvek dokúpiť za cca 600 eur, prípadne s pripojením na internet a wifi hotspotom za asi 800 €.

Za nevýhodu Aurisky ako takej vidím asi len menej miesta na nohy vzadu - je tam asi tak isto ako som mal v Corolle E12 - žiadna sláva. Ale žiť sa s tím dá :)
Samozrejme ani motor nie je žiadny trhač asfaltu, mne to však postačuje a verím, že aj spotreba nebude príliš vzdialená udávaným 5,6 L. Na moje pohodové jazdenie (50% okresky, 40% mesto, 10% diaľnice) plus letná dovolenka to bude určite akurát.

odpovedať

0 | 0

21.06.14 23:24 | pat
Pred par tyzdnami som si kupil Touring Sports 1.6 Advantage. O par dni nato vysli s modelom Trend, bez toho ze by mi aspon spomenuli ze bude mat trosku lepsiu vybavu, ale to je nepodstatne.
Od prveho dna ako som voz prevzal mi nieco hrkalo v palubovke, na dalsi tyzden museli komplet rozobrat palubovku a prilepit nejaky kabel. Par dni vsetko ok a konecne som zacinal mat radost z noveho auta... O niekolko dni, zacala palubovka vrzgat na roznych miestach najma pri nizsej teplote ako 18stupnov. Plastove vrzganie, vo dverach a stlpiku nieco seveli a hrkoce. Predna naprava pri pomalom prejazde retarderom vydava zvuk akoby ani silent bloky nemala. V zadnych reporoduktoroch sa ozyva piskanie aj ked je radio vypnute, celu posadku po par hodinach rozbolela hlava..
Predvadzacky som mal 2 u roznych predajcov. Obe auta boli ok a nepozoroval som ziadne vrzganie, hrkanie, praskanie plastov. Som z toho nestastny, predsa len som ocakaval lepsie vyhotovenie plastov.. C4 ktoru som predal mi nikdy ziadne pazvuky nevydavala a to sa kazdy smial ze francuz, hrkalka a pod... Toyotu nikdy viac :(

odpovedať

0 | 0

04.07.14 10:08 | tomix
Tak hovorí sa, že nie je auto ako auto. Možno si vyfasoval práve ten padelaný typ, ktorý skladali možno študenti na odbornom výcviku, je to tak aj na slovensku a jeden kvalifikovaný majster niekedy nestačí na toľko študákov. Stáva sa, bohužiaľ. Každopádne ostáva ti už len veriť, že to časom prejde a všetko bude v poriadku. Držím palce.
Jazdím na: Škoda octavia II. facelift, Honda civic

odpovedať

0 | 0

07.07.14 20:37 | Pat
Vdaka Tomix, stale si vravim, ze sa to nejako utrasie a bude OK. Ja som dost smoliar na auta, ci uz jazdenky alebo nove kusy.. Preto som si povedal ze stavim na istotu a vezmem nove.. no mam pocit ze francuz sa choval tak nejak "tichsie" najma podvozok. Posledne som siel 500km vkuse a predna naprava hrkotala ako 20rocna skodovka co je neprijemne, snad sa to vyriesi v servise ale viac by som do toho auta nesiel. Vrzganie palubovky je jedna vec, ale hrkajuca naprava, ktoru clovek citi az vo volante pri 2500km na tachometre je vec druha.. Mozno stabilizacne tycky, neviem.. Tiez si vravim, ze by mozno bolo lepsie, keby nebol voz vyrobeny v UK (spociatku som sa velmi potesil), ale radsej v Turecku, kde uz asi mali viac skusenosti s kompletovanim Aurisov a Corol.. V UK funguje fabrika par mesiacov a to je mozno dovod, preco som sa dostal k takemuto "piatkovemu modelu" :( Kazdopadne dakujem za reakciu a povzbudenie ;)

odpovedať

0 | 0


Automechanika 2016 Frankfurt