Keby som vám pred desiatimi rokmi povedal, že Bentley bude vyrábať SUV a ešte k tomu so vznetovým motorom, tak by ste ma asi vysmiali. Aristokratická značka predsa nič také nebude vyrábať. No doba sa zmenila a SUV mánii podľahli aj Briti (alebo nemecký manažment?). Ako by to nestačilo, prichádza ďalšia „rana“ v podobe naftového motora. Tradície a hodnoty idú teraz bokom. Podobne zvláštne reakcie vyvolávalo aj Porsche v minulom desaťročí. Dnes je u nás naftový Cayenne snáď najrozšírenejším modelom značky. Čaká podobný úspech aj naftovú Bentaygu?

 

Motor 4,0 TDI má okrem dvojice turbodúchadiel aj elektrický kompresor, ktorý tlačí vzduch do spaľovacej komory v nízkych otáčkach.

Bentley je najrýchlejším naftovým SUV sveta s maximálkou 270 km/h.

Keď už Briti postavili naftové auto, tak si dali pozor, aby pod kapotou neskončil „obyčajný“ trojliter. Pod kapotu Bentaygy sa dostane to najlepšie, čo má koncern na sklade. Pôjde o 4,0 litrový osemvalec s trojstupňovým prepĺňaním. Rovnakú techniku má aj Audi SQ7. Motor má okrem dvojice turbodúchadiel aj elektrický kompresor, ktorý tlačí vzduch do spaľovacej komory v nízkych otáčkach. Elektrický kompresor dokáže eliminovať nástup konvenčných turbodúchadiel. Výsledkom tejto kombinácie je výkon 435 koní a až 900 Nm.


Naftové Bentley teda rozhodne nie je pomalé. Z nuly na stovku to zvládne za 4,8 sekundy. Maximálka nie je obmedzená na bežných 250 km/h, ale až na 270 km/h. Výsledkom je tak najrýchlejšie naftové SUV na svete.

 

Výkon putuje na všetky kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF. No a teraz tá najdôležitejšia hodnota, spotreba. Priemerne zožerie naftová Bentayaga 7,3 litra na 100 km a vypustí 210g CO2 na km. Teda podľa metodiky NEDC. V realite to bude určite viac.


Predaj Bentaygy Diesel v Európe odštartuje ešte počas tohto roka. Cena vo Veľkej Británii začína na 135 800 librách (160 000 eur), čo je približne o 35 000 eur menej ako v prípade benzínovej verzie W12.


Zdroj: carscoops